סגור
כרמי גילון לשעבר ראש השב"כ
כרמי גילון (צילום: אלכס קולומויסקי)

השמיני של אליהו: כרמי גילון מונה ליו"ר מגדל ביטוח

ראש השב"כ לשעבר מונה זמנית לתפקיד במקום יפתח רון טל שהתפטר לפני שבועיים. הוא היו"ר השמיני של החברה תחת שלמה אליהו מאז שהפך לבעל השליטה לפני עשר שנים

כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר, מונה היום (ה') ליו"ר הזמני של מגדל ביטוח. כך הודיעה החברה לפני זמן קצר. במגדל מבהירים כי יעד תום מינויו של גילון כיו"ר עדיין לא ידוע. גילון הוא היו"ר השמיני שיכהן כיו"ר מאז שנרכשה החברה על ידי אליהו. קדמו לו אהרון פוגל, עמוס ספיר, יוחנן דנינו, עודד שריג, ניר גלעד, מוטי רוזן ויפתח רון טל.
גילון התמנה לדירקטוריון מגדל ביטוח בתחילת 2021 ומכהן היום כיו"ר ועדת אסטרטגיית מחשוב, סייבר ומידע בחברה וחבר בוועדת המאזן שלה. טרם הגעתו למגדל כיהן גילון כיו"ר סייטג'ק, חברת סייבר ואבטחת מידע. החברה נמכרה למאסטרקארד ב-2020. כמו כן מכהן גילון כדירקטור בחברת מלונות דן.
גילון זכור בעיקר בשל המאבק שניהל ביולי האחרון נגד הדירקטורית הבלתי תלויה לשעבר רונית בודו. גילון טען כי זו מהלכת אימים על שאר הדירקטורים בחברת הביטוח ומקשה על תפקודו. בודו מצידה טענה כי היא מחפשת לחשוף התנהלות לא תקינה בדירקטוריון. המאבק הסתיים בכך שרשות שוק ההון לא אישרה לחדש לבודו את התפקיד על רקע עדויות של דירקטורים ושאר בכירים במגדל.
גילון מחליף זמנית את יפתח רון טל שהתפטר לפני שבועיים מתפקידו לאחר כהונה קצרה של מעט יותר משנה בתפקיד. טרם התפטרות רון טל, התפטר גם מנכ"ל מגדל ביטוח שגיא יוגב. היו"ר לשעבר התפטר בשל מה שראה כבעיה ב"מבנה הבעלות של החברות, וההתנהלות התאגידית הנגזרת ממנה, (ש)הגבילו מאד ומגבילות גם כיום את העצמאות התאגידית הנדרשת של הדירקטוריון וההנהלה, וכפועל יוצא מכך, את היכולת לפעול לייצובה של החברה וקידומה האסטרטגי והעסקי". כך על פי מכתב התפטרותו.
רון טל הצטרף ל-12 בכירים (יו"רים ומנכ"לים) שעזבו את מגדל אחזקות ומגדל ביטוח מאז נרכשה החברה על ידי בעל השליטה שלמה אליהו (64.3%) ב-2012.
מגדל ביטוח היא חברת הביטוח בעלת היקף הנכסים הגדול ביותר. היקף הנכסים בניהולה, נכון לספטמבר, הוא 319 מיליארד שקל. חברת הביטוח היא חברה בת של מגדל אחזקות הציבורית שנסחרת בבורסה. שוויה של חברת האחזקות, שנגזר מחברת הביטוח, הינו 4.5 מיליארד שקל.