סגור

בעקבות הסנקציות: הבנק הגדול ברוסיה יוצא מהשוק האירופי - המניה קרסה ב-78%

החטיבות האירופיות של סברבנק נאלצו להתמודד עם משיכות כספים המוניות בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה; הבנק האירופי המרכזי קבע בתחילת השבוע כי סברבנק אירופה, שבסיסו בווינה, עומד בפני קריסה, ועקב זאת הקפיא הרגולטור האוסטרי את פעילותו

הבנק הגדול ברוסיה, סברבנק, יוצא מהשוק האירופי בעקבות משיכת הון המונית מהחברות הבנות שלו – תוצאה של הסנקציות המערביות. מניית הבנק קרסה ב-78% בבורסה של לונדון.


הבנק, הצפוי לדווח היום (ד) על תוצאות 2021, מסר כי אינו מסוגל יותר לספק נזילות לחברות הבנות האירופיות, אך כי הוא מחזיק עדיין ברמות הון המספיקות כדי לשלם לבעלי הפיקדונות.


"במצב הקיים, סברבנק החליט לצאת מהשוק האירופי", נאמר בהודעה רשמית. החטיבות האירופיות של הבנק נאלצו להתמודד עם משיכות כספים בקנה מידה חריג ועם איומים על בטחון העובדים בעקבות הפלישה.
ועדה מיוחדת מטעם הבנק האירופי המרכזי קבעה מוקדם יותר השבוע כי סברבנק אירופה, שבסיסו בווינה, עומד בפני קריסה. בעקבות זאת הקפיא הרגולטור האוסטרי את פעילות הבנק.
הודעת הרגולטור האוסטרי אמש על סגירת הבנק התקבלה שעה בלבד לפני פקיעת תוקף ההקפאה. סברבנק, הפועל בין השאר באוסטריה, קרואטיה, גרמניה והונגריה, החזיק בנכסים בשווי 13 מיליארד יורו נכון לסוף 2020.
היציאה איננה משפיעה על פעילות הבנק בשוויץ. הבנקים המרכזיים של סלובניה וקרואטיה הודיעו כי פעילות סברבנק בארצם תעבור לידי קבוצת הבנקאות הגדולה בסלובניה, NLB ולבנק הדואר הקרואטי הנמצא בעיקר בבעלות ממשלתית.
הלקוחות יוכלו למשוך כספים כרגיל החל מהיום, לאחר מגבלות שהושתו ביומיים האחרונים.