סגור
שקל דולר מט"ח שוק המט"ח מלחמה בעזה חרבות ברזל
(צילום: דובר צה"ל, שאטרסטוק)

השקל מתחזק גם אחרי שחמאס דחה את מתווה שחרור החטופים; הדולר מתחת ל-3.65 שקלים

היורו נסחר הבוקר ברמה של 3.95 שקלים; אתמול אחר הצהריים רשם השקל עלייה משמעותית ברקע דיווח בתקשורת האמריקאית על כך שישראל הסכימה למתווה של הפסקת אש, שחרור מחבלים וסיוע הומניטרי משמעותי לעזה תמורת שחרור חטופים, מאוחר יותר השיב ארגון הטרור חמאס שלא ישוחררו חטופים כל עוד כוחות צה"ל נמצאים בעזה

השקל ממשיך להתחזק הבוקר (ג') בשוק המט"ח המקומי, למרות שחמאס דחה אתמול את מתווה העסקה שהוצעה לשחרור חטופים ישראלים תמורת שחרור מאות או אלפי מחבלים פלסטיניים, הפסקת אש וסיוע הומניטרי משמעותי.
הדולר נסחר הבוקר ב-3.645 שקלים והיורו נסחר תמורת 3.948 שקלים. בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.1% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ברמה של 1.083 דולר ליורו.
אתמול אחר הצהריים נרשמה עלייה משמעותית בערך המטבע הישראלי לאחר דיווח ברשת NBC האמריקאית על כך שישראל הסכימה למתווה לעסקת חטופים. שערי הדולר והיורו נקבעו אתמול בשעה שלוש וחצי בצהריים ברמה של 3.69 שקלים ו-3.99 שקלים בהתאמה, ועד הערב נחלשו לרמה של 3.66 שקלים ו-3.96 שקלים.
חמאס השיב אמש להצעת המתווכים כי "ישראל חייבת לעצור את המתקפות בעזה ולסגת מהרצועה לפני חילופי שבויים כלשהם".
הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, יפתח היום את הפגישה בת היומיים שבסיומה יכריז מחר על החלטת הריבית הראשונה לשנת 2024.
אנליסטים בשוק מעריכים שהפד, בראשות היו"ר ג'רום פאוול, יותיר את הריבית בשיעור של 5.5%, כמו בשלוש החלטות הריבית האחרונות. המשקיעים ימתינו להצהרת הבנק ולמסיבת העיתונאים שיכנס פאוול לאחר ההכרזה, ויקוו לשמוע איתותים בנוגע למדיניות של הפד בעתיד הקרוב ורמזים בנוגע למועד האפשרי להורדת הריבית.
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, מעריך הבוקר כי "הנגיד יאותת שהריבית תרד השנה, אך לא בהכרח כבר בהחלטה העוקבת במרץ. זאת לאור נתוני צמיחה טובים מהצפוי, אינפלציה שעדיין לא הגיעה ליעדה והשכר שעדיין עולה בקצב מהיר, דבר שיבוא להערכתנו לידי ביטוי גם בדוח התעסוקה לינואר שיתפרסם ביום שישי הקרוב".