סגור

משחקים על שני צדי המטבע: קרן סל להשקעה בביטקוין בפוזיציית שורט בדרך לוול סטריט

מנהלת הקרנות להשקעה ProShares תשיק בבורסות ניו יורק קרן סל ראשונה שתאפשר למשקיעים להרוויח מירידות בשווי המטבע הדיגיטלי; אשתקד הנפיקה קרן סל ראשונה להשקעה בביטקוין, ומאז איבד המטבע יותר משני שלישים מערכו

שמונה חודשים אחרי שהשיקה את קרן הסל (ETF) הראשונה בארצות הברית בביטקוין, פרו-שיירס (ProShares) מתכוונת להשיק כעת קרן סל ראשונה גם בפוזיציית שורט על ביטקוין, על כך הכריזה החברה המספקת מוצרי השקעה.
קרן הסל החדשה תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול BITI, והיא נועדה להעניק למשקיעים דרך להרוויח מהירידות במחיר מטבע הקריפטו. יחס ההוצאות (expense ratio) יעמוד על 0.95%.
מחיר הביטקוין נפל במהלך סוף השבוע האחרון לרמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה ל-17,601.58 דולר, כך לפי הנתונים שאספו בחברת Coin Metrics. הירידות במחיר הביטקוין נמשכות כבר שישה חודשים על רקע הירידות בשוקי המניות, בעיקר בקרב נכסים המוגדרים בעלי סיכון גבוה.
"כפי שנוכחנו לגלות, השווי של הביטקוין עלול לרדת", מסר מנכ"ל פרו-שיירס מייקל ספיר. "קרן הסל החדשה מעניקה למשקיעים שמאמינים שמחיר הביטקוין ירד את ההזדמנות להרוויח או לגדר את אחזקות הקריפטו שלהם. הקרן מאפשרת למשקיעים להשיג בנוחות עמדת שורט על הביטקוין על ידי רכישת קרן סל בחשבון מסורתי".
זו תהיה קרן הסל הראשונה מסוגה בארצות הברית. לחברת הורייזון יש קרן סל בפוזיציית שורט על ביטקוין הנסחרת בטורונטו.
עוד נותר לחכות ולראות אם השקת קרן הסל מגיעה בתזמון מוצלח. השווקים מאופיינים בחוסר ודאות רב, בעוד המשקיעים ממתינים לצעד המדיניות הבא מצד הפדרל ריזרב בשל האינפלציה שנוסקת לשיא של יותר מ-40 שנה.
נכון ליום שני, מחיר הביטקוין נמוך ב-70% מהשיא אליו טיפס בנובמבר, שבועות ספורים לאחר שפרו-שיירס השיקה את תעודת הסל הראשונה לביטקוין.