סגור
סניף של רשת ה סופרמרקטים שופרסל
סניף של שופרסל (צילום: אלעד גרשגורן)

ירידה של 10% במכירות החנויות הזהות של שופרסל - נסיגה גם באונליין

מכירות הרשת ירדו ברבעון השלישי ב-9.2% ל-3.72 מיליארד שקל - נתח המכירות באונליין ירד ל-17.9%, לעומת 19.2% לפני שנה; הרווח התפעולי נחלש ב-16.5% ל-222 מיליון שקל, ושיעורו נשחק ל-6% - לעומת 6.5% ברבעון המקביל

הכנסות שופרסל ממשיכות לרדת: מכירות מובילת שוק הקמעונאות ירדו ברבעון השלישי ב־9.2% ביחס לתקופה המקבילה והסתכמו ב-3.72 מיליארד שקל.
המכירות בחנויות הזהות, שפעלו ב-12 החודשים האחרונים, ירדו ב-10.4%. החברה מייחסת את הירידה למיקוד באסטרטגיה לטובת שיפור הרווחיות. שופרסל סגרה את סניפיה במוצאי שבת והפסיקה את ההנחות לחברי מועדון חבר ולמועדוני הנחות נוספים, וייתכן שלצעדים אלה היתה השפעה שלילית על התוצאות.
הדוחות מציגים נסיגה גם הירידה נרשמה גם בזרוע האונליין, שהנתח שלה מהפעילות ירד ל-17.9% לעומת 19.2% ברבעון המקביל. גם מכירות המותג הפרטי התכווצו, והנתח שלהן ירד ל-18.1% מהמכירות לעומת 21% בתקופה המקבילה. המכירות הסיטונאיות שמרו על חלקן והסתכמו ב־218 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.
בניגוד למגמת הירידה במכירות, עלה הרווח הגולמי של שופרסל ב-5.5% ל-1.1 מיליארד שקל, כך שהרווחיות הגולמית השתפרה ל-29.6% לעומת 28.5% לפני שנה.
ירידה של 2.2% בלבד בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות לא הספיקה כדי לבלום את הפגיעה ברווח התפעולי, שנחלש ב-16.5% ל-222 מיליון שקל, ושיעורו נשחק ל-6% - לעומת 6.5% ברבעון המקביל. הרשת מעסיקה נכון לתום הרבעון המדווח 14,480 עובדים, ירידה של 783 עובדים לעומת סוף הרבעון השלישי של 2024, ירידה של 5.1%.
במבט על תשעת החודשים הראשונים של 2025, המכירות ירדו ב-7.9% ל-10.9 מיליארד שקל. הרווחיות הגולמית והרווחיות התפעולית השתפרו ל-29.8% ו-6.6% בהתאמה, והרווח הנקי עלה בשיעור קל של 1.8% ל-499 מיליון שקל. החברה, שהסבה עד כה כ-22 סניפים לפורמט המוזל תחת מותג יוניברס, נערכת להמשך הסבתם של 8 סניפים נוספים.