ההתייעלות דחפה את שיעורי הרווחיות של שופרסל - הרווח הנקי טיפס ל-191 מיליון שקל
על אף הנסיגה במכירות, הרווח הרבעוני של קמעונאית המזון הגדולה בישראל צמח ב-16% ביחס לתקופה המקבילה; שיעור הרווח התפעולי גדל ל-7.2%, בהשוואה ל-6.6% ברבעון השני של 2024
על אף גל עליות המחירים בענפי המזון ומוצרי הצריכה, שופרסל מסכמת רבעון שני עם נסיגה במכירות, בדומה לירידה שרשמה ברבעון הראשון.
קמעונאית המזון הגדולה בישראל סיימה את הרבעון עם הכנסות של 3.69 מיליארד שקל, ירידה של 7.7% ביחס לרבעון המקביל. הירידה בחנויות הזהות של שופרסל היתה עמוקה עוד יותר, בשיעור של 8.6% - זאת בניגוד לרשת המתחרה קרפור, שדיווחה אתמול על עלייה של 5% במכירות החנויות הזהות.
על פניו, נראה שגל עליות המחירים לא רק שלא תרם לשורת ההכנסות של שופרסל - הפגיעה בהכנסה הפנויה של הציבור לנוכח ההעלאות הללו צמצמה את היקף הקניות שלו. הדבר משתקף גם מכירות למ"ר של שופרסל, שירדו ב-8.8% ל-6,160 שקל למ"ר.
בשופרסל מסבירים את הירידה בהכנסות בהמשך יישום אסטרטגיית הקבוצה "למיקוד הפעילות המסחרית והשיווקית ולשיפור רווחיות מגזר הקמעונאות", ובכך שבשנת 2024 כשהמלחמה היתה בעיצומה נהנתה הרשת ממכירות גבוהות, שכעת מתמתנות.
על אף הירידה בהכנסות, רשמה שופרסל עליה ברווחיות הגולמית ל-30.1% לעומת רווחיות של 28.5% ברבעון מקביל. עלייה זו משקפת את עליות המחירים ברשת המזון הגדולה במדינה.
הרווחיות הגולמית של שופרסל השתפרה גם בזכות מהלכים נוספים שביצעו בעלי השליטה האחים אמיר - בין היתר סגירת סניפים במוצאי שבת, סגירת חנויות מפסידות והפסקת שיתוף הפעולה עם מועדון חבר.
חברי המועדון זכו בשופרסל להנחה של 9% וכעת הפסיקו ליהנות מההטבה הזו ברשת. בשופרסל טוענים כי בזמן שצרכני מועדון חבר נהנו מהטבות גבוהות, שופרסל הרוויחה הרבה פחות מהשת"פ עם המועדון והוא מנע ממנה להעניק הנחות לכלל הצרכנים שלה.
כעת נותר לצרכני הרשת לבחון האם הורדת הגיבנת של מועדון חבר מיתרגמת להנחות משמעותיות שיקבלו הצרכנים או שהרווחיות תישאר בכיסם של האחים אמיר. הרווח הגולמי של שופרסל ירד ברבעון ב-2.3% והסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.
במקביל לירידה במכירות, נרשמה גם ירידה בנתח השוק של מכירות האונליין של שופרסל , ל- 17.6% מהמכירות - בההשוואה לנתח של 18.4% מהמכירות ברבעון המקביל. ובנוסף נרשמת חולשה מכירות המותג הפרטי, כאן ירד נתח השוק בחדות ל-18%, לעומת 23% ברבעון המקביל. לעומת זאת, במכירות הסיטונאיות רשמה רשת המזון עליה של 6.5% בהכנסות ל-194 מיליון שקל.
פעולות ההתייעלות שביצעה שופרסל, ובכלל זה סגירת סניפים, צמצום פחת והקטנת המוצרים תחת המותג הפרטי), קיצצו ב-3.4% את ההוצאות התפעוליות (הוצאות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות). אלה הסתכמו ב-846 מיליון שקל. הודות לכך, עלה הרווח התפעולי ב-1.5% ל-266 מיליון שקל. בולטת עוד יותר העלייה בשיעור הרווח התפעולי, ל-7.2% מהמכירות, לעומת 6.6% ברבעון המקביל.
שופרסל חיסלה כמעט לחלוטין את החוב הפיננסי, שעמד על מעל מיליארד שקל בזמן שהאחים אמיר קנו את הרשת ב-2023. הקטנת החוב הפחיתה ב-13% את הוצאות המימון, באופן שתרם לשורה התחתונה. הרשת סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 191 מיליון שקל, שיפור של 16% ביחס לרבעון המקביל.
אתמול החליט דירקטוריון שופרסל על חלוקת דיבידנד של 180 מיליון שקל לבעלי המניות, לאחר שבחודש מאי שולם דיבידנד בהיקף של 360 מיליון שקל.






























