עלייה במספר המבקרים ובסל הממוצע הקפיצה את רווחי טרמינל איקס
החברה שבשליטת פוקס סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיכה של 23% במכירות ל-134 מיליון שקל - הרווח זינק ב-49% ל-6.4 מיליון שקל; סל הקניות הממוצע גדל ב-8%, מספר המבקרים גדל ב-5.6%
טרמינל איקס מסכמת את הרבעון השלישי עם שיפור בכל המדדים. עלייה במספר הביקורים באתרים, בלקוחות הפעילים ובגובה הממוצע לעסקה הקפיצו את מכירות החברה, שרשמה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית.
החברה שבשליטת קבוצת פוקס סיימה את הרבעון עם קפיצה של 49.4% ברווח הנקי (ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה) ל-6.4 מיליון שקל - והודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 5 מיליון שקל.
מכירות החברה המפעילה אתרי אונליין בתחום האופנה והלייף־סטייל צמחו ברבעון ב-22.6% ל-133.78 מיליון שקל - בין היתר בזכות עלייה של 8% בממוצע סל הקניות, ל-419 מיליון שקל, לצד עלייה של 5.6% במספר הלקוחות הפעילים באתרים. תרומה נוספת לשורת המכירות נבעה מאיחוד מכירות מותגי סטורנגפול, עדה לזורגן ואינקר שאותם רכשה טרמינל איקס. מנגד, התרומה האמורה קוזזה בסגירת הפעילות ביוון וצמצום שטח חנות העודפים בחיפה.
החברה פועלת בשני מגזרי פעילות: טרמינל איקס ומותגים עצמאיים. מכירות מגזר טרמינל איקס צמחו ברבעון ב־9.2% ל־104.4 מיליון שקל והיו אחראיות על נתח של 77.6% מהמכירות הכוללות; המותגים העצמאיים רשמו זינוק של 123% במכירות ל-29.3 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה גדל רבעון ב-30.6% והסתכם ב-63.78 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות טיפס ל-47.7% לעומת 44.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
הצמיחה ברווחיות הגולמית הושגה מפעילות טרמינל איקס, שהרווח הגולמי שלה עלה ב-11.6% ל־44.2 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית שלה במגזר השתפרה ל-42.4% מהמכירות לעומת 41.4% אשתקד.
לעומת זאת, במגזר האתרים העצמאיים עלה הרווח הגולמי בשיעור נמוך מזה של המכירות, והביא לשחיקה של הרווחיות הגולמית ל-65%, לעומת 68.3% ברבעון המקביל. החברה הסבירה את השחיקה האמורה במגזר בתמהיל המוצרים שנמכרו.
ההתרחבות גבתה מחיר בהוצאות המכירה והשיווק, ששיעורן מהמכירות עלה ל-38.7% לעומת 36.8% ברבעון המקביל, וכן ובהוצאות הנהלה וכלליות ששיעורן עלה ל־1.7% מהמכירות לעומת 1.5% אשתקד. בה בעת, החברה הצליחה לרשום שיפור חד של 30.8% ברווח התפעולי, ל-9.75 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי טיפס ל-7.3% מהמכירות לעומת 6.8% במקביל.
הצמיחה ברווחיות התפעולית הושגה מפעילות טרמינל איקס, שם הרווח התפעולי גדל ב-11.2% ל־5.4 מיליון שקל - הרווחיות התפעולית במגזר עמדה על 5.2% לעומת 5.1% בתקופה המקבילה.
לעומת זאת, במותגים העצמאיים הרווח התפעולי קפץ ב־68.3% ל־4.3 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות במגזר ירד ל-14.3% לעומת 19% בתקופה המקבילה. השחיקה נומקה בעלייה בהוצאות שיווק ולוגיסטיקה, בין היתר בשל מעבר בין מחסנים.





























