נקסט ויז'ן ממשיכה לצמוח - מספר הלקוחות גדל ב-12%
מפתחת המצלמות הזעירות לכלי טייס סיימה את הרבעון עם שיפור של 27% ברווח התפעולי וקפיצה של 46% ברווח הנקי; מספר הלקוחות של נקסט ויז'ן עמד בתום הרבעון על 154; המנכ"ל, מיכאל גרוסמן: "אנחנו רואים עלייה בביקושים בשוק האמריקאי ומעריכים שהיא תימשך"
חזיתות הלחימה בעולם, ובעיקר מסע ההתחמשות הגלובאלי שהתעורר בעקבותן, דחפו את נקסט ויז'ן לרבעון נוסף של צמיחה דו-ספרתית. החברה המפתחת מצלמות זעירות לכלי טייס רשמה ברבעון השני הכנסות של 37 מיליון דולר, עלייה של 32% ביחס לרבעון המקביל.
הרווח הגולמי עלה בשיעור דומה ל־27 מיליון דולר, והרווח התפעולי צמח ב־27% ל-23 מיליון דולר. בנוסף לשיפור בביצועים התפעוליים, נהנתה החברה מהכנסות מימון בהיקף של 2.2 מיליון דולר ברבעון (ו־4.1 מיליון דולר במחצית), כתוצאה מהשקעת כרית המזומנים שלה בפיקדונות קצרי מועד.
כך הגיעה בשורה התחתונה לרווח נקי רבעוני כמעט זהה לרווח התפעולי (23.2 מיליון דולר) – ועם עלייה של 46% לעומת הרבעון המקביל.
לשיפור בשורת ההכנסות תרמה צמיחה של 12% במספר הלקוחות הפעילים (154 בסך הכול), שרכשו מהחברה יותר יחידות לעומת התקופה המקבילה. השיפור ברווח הגולמי נבע מייעול תהליכי הייצור והוזלת עלויות הרכש כתוצאה מגידול בהיקף הקניות.
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב־73 מיליון דולר, הרווח התפעולי ב־45 מיליון דולר והרווח הנקי ב־44 מיליון דולר – עלייה של 32%, 33% ו־44% בהתאמה לעומת התקופה המקבילה.
צבר ההזמנות של החברה אמנם עלה ביחס לשנה קודמת אך ירד לעומת מועד פרסום דוחות הרבעון הראשון. הצבר של נקסט ויז'ן עומד נכון להיום על 110 מיליון דולר, בהשוואה ל-79 מיליון דולר לפני שנה - ול-123 מיליון דולר בחודש מאי 2025. בחברה הדגישו כי מדובר בשונות נקודתית ולא במגמת ירידה, וכי בפועל הביקושים עולים.
החברה אשררה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2025, העומדות על 160 מיליון דולר, סכום המשקף צמיחה של 40% לעומת 2024. את שנת 2024 היא סיימה עם זינוק של 121% בשורת ההכנסות ביחס ל-2023.
מלחמת רוסיה–אוקראינה שפרצה בפברואר 2022, יחד עם חששות באירופה מרוסיה ובמזרח אסיה מסין הקפיצו את הביקושים למוצרי נקסט ויז'ן. ההכנסות זינקו מ־26 מיליון דולר ב־2022, ל־52 מיליון ב־2023, ל־115 מיליון ב־2024, ובתחזית כאמור – 160 מיליון ב־2025. למגמה תרמה גם המלחמה הרב-זירתית שבה מעורבת ישראל מאז 7 באוקטובר, שבה נעשה שימוש במצלמות של נקסט ויז'ן.
עיקר המכירות של נקסט ויז'ן הן למדינות אירופה - מרחב שהניב 54% מההכנסות במחצית הראשונה לעומת 58% ב־2024. בחברה רואים פוטנציאל להמשך הצמיחה בעקבות התחייבות מנהיגי נאט"ו, ביוני האחרון, להגדיל את ההשקעות בביטחון מ־2% ל־5% מהתמ"ג עד 2035 - בעקבות לחצים שהפעיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
בארה"ב נרשמת עלייה במכירות: במחצית הראשונה הן הגיעו ל־18.6 מיליון דולר, מעל סך המכירות בכל 2024 (18 מיליון דולר). המרחב היה אחראי ל-25% מההכנסות לעומת 16% בתקופה המקבילה. המנכ"ל, מיכאל גרוסמן, אמר בשיחת הוועידה: "אנחנו רואים עלייה בביקושים בשוק האמריקאי ומעריכים שהיא תימשך. לקוחות קיימים מרוצים מהמוצרים ומעוניינים לרכוש גם את הדגמים החדשים".
החברה נהנית ממעמד של ספק מאושר של הממשל האמריקאי, מה שמקל על מכירות לגורמים המספקים מזל"טים ורחפנים לזרועות הממשל. ביוני חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי לחיזוק הדומיננטיות של תחום הרחפנים – מהלך שעשוי להיטיב עם פעילות החברה.
בה בעת, המכסים שהטיל ממשל טראמפ על יבוא מוצרים מישראל עלולים לפגוע בה ובתוכניותיה להתרחב בשוק האמריקאי. גרוסמן ציין: "קיים אתגר במכסים שהוטלו, אך אנחנו פועלים למציאת פתרון מיטבי" – מבלי לפרט מהו הפתרון או היקף יישומו.
הביקושים הגבוהים למוצרי החברה הקפיצו את שווי השוק שלה. נקסט ויז'ן הונפקה ביוני 2021 לפי שווי של כ־400 מיליון שקל, היא נסחרת כיום – מעט יותר מארבע שנים לאחר מכן – בשווי של 10.4 מיליארד שקל.






























