סגור
מפעל חברת אינפיניה לשעבר נייר חדרה
מפעל חברת אינפיניה (צילום: אלעד גרשגורן)

בלעדי
תש"י תמיר את החזקותיה באינפיניה למניות ורידיס של גיל אגמון

קרן תש"י מוכרת את חלקה באינפיניה ההפסדית, נתח של 30%, ותקבל בתמורה 9% ממניות ורידיס - שהחזיקה עד כה ב-70% מחברת הנייר והקרטון ועוברת עתה לבעלות מלאה; הקרן שכבר מחזיקה ב-11.8% ממניות ורידיס תעלה להחזקה של מעל 20%

פחות מחצי שנה לאחר שרכשו יחד את מלוא המניות של אינפיניה (נייר חדרה לשעבר) תמורת 2.35 מיליארד שקל, ורידיס ותש"י יוצאות לעסקה שתגדיל את האחזקות של תש"י בוורידיס ותהפוך את אינפיניה לחברה-בת בבעלות מלאה.
קרן תש"י (תשתיות לישראל) שרכשה בנובמבר 30% מאינפיניה, במסגרת עסקה שבה רכשה ורידיס את 70% המניות הנוספות, תמכור את מניותיה ביצרנית הנייר והקרטון לוורידיס תמורת הקצאה של כ-9% ממניות ורידיס - החברה שבשליטת דלק רכב של גיל אגמון.
תש"י המנוהלת בידי ירון קסטנבאום מחזיקה כבר כיום ב11.8% ממניות ורידיס בשווי 202 מיליון שקל. לאחר העיסקה היא תחזיק 19.7%. היא מקבלת 13 מיליון מניות לפי השווי בהנפקת הזכויות של ורידיס בפברואר, שבה גייסה 700 מיליון שקל במחיר של 27 שקל למניה. מחיר המניה היום עומד על 19 שקל למניה כך שמדובר במניות בשווי כ-250 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ירון קסטנבאום שותף מנהל קרן תשתיות ישראל
ירון קסטנבאום שותף מנהל קרן תשתיות ישראל
ירון קסטנבאום שותף מנהל בקרן תש"י
(צילום: אייל פרידמן)

ורידיס תשלם לתש"י תמורה נוספת של 280 מיליון שקל במזומן, שתשמש את תש"י לפרעון הלוואה שקיבלה עבור רכישת המניות. כך התמורה הכוללת של תש"י תהיה של כ-530 מיליון שקל.
ההשקעה של תש"י ברכישת מניות אינפיניה עמדה על 712 מיליון שקל, ובדרך קיבלה גם דיבידנד של כ-90 מיליון שקל שחילקה אינפיניה אחרי העיסקה. לפיכך היא מופסדת על העיסקה בכ-100 שקל. עם זאת היא נשארת ללא חוב על הרכישה, וחשופה למניות ורידיס בלבד.
ורידיס נסחרת בשווי שוק של 2.4 מיליארד שקל. ירידת מחירי הקרטון והמשבר בשווקים הפכו את ההשקעה באינפיניה נכון להיום להפסדית. החברה עוסקת בשורה של פעילויות בתחום איכות סביבה, ובכלל זה פינוי אשפה ומטמנות. מאמצע ספטמבר עת נחתמה העיסקה נחתך שווי ורידיס ביותר מ-50%.
נראה כי תש"י מעדיפה להחזיק במניות סחירות, על פני מניות אינפיניה שנמחקה מהמסחר בעקבות מכירתה והפכה להיות חברה פרטית. ורידיס עצמה מעדיפה ככל הנראה להחזיק ב-100% ממניות אינפיניה כדי לאפשר לה לתמרן את החברה למחוזות שהיא סבורה שטובים לה, בנוחות יחסית.