סגור
יצחק תשובה ו מתקן קידוח נפט של חברת איתקה ב ים ה צפוני
יצחק תשובה ומתקן קידוח נפט של חברת איתקה בים הצפוני (צילומים: אתר החברה, אייל טואג)

בריטניה אישרה פיתוח שדה נפט ענק שבו שותפה איתקה של תשובה

החברה הבת של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה ב-20% ממאגר "רוזבנק" - היתר מוחזק ע"י המפעילה הנורבגית אקווינור; איתקה צופה שהשלמת פיתוח שלב 1 של המאגר, הממוקם 130 קילומטר ממערב לאיי שטלנד, תאפשר הפקה של 245 מיליון חביות נפט; תחילת ההפקה צפויה עד 2027

מניית חברת חיפושי הנפט והגז איתקה שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה מטפסת ב-8% בבורסה בלונדון. זאת לאחר אישור הרגולטור הבריטי לתוכנית הפיתוח במאגר הגז והנפט רוזבנק בבריטניה (rosebank), המאגר הלא מפותח הגדול ביותר בבריטניה, לצד החלטת השקעה סופית (FID) של החברה בשלב הראשון.
איתקה מחזיקה ב-20% מהמאגר. יתר המאגר (80%) מוחזק על ידי מפעילת המאגר הנורבגית אקווינור (Equinor). יחד עם העסקה לרכישת חלקה של shell במאגר משותף בים הצפוני לפני – משלימה מניית החברה זינוק של 22% בשבועיים.
החברה צופה שהשלמת פיתוח שלב 1 של המאגר תאפשר הפקה של 245 מיליון חביות נפט (סך המאגר), ותחילת ההפקה צפויה בשנים 2026-2027.עלות פיתוח המאגר היא כ-3.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של איתקה עומד על 760 מיליון דולר. המאגר ממוקם 130 קילומטר ממערב לאיי שטלנד, ומכיל בעיקר נפט.
איתקה, שבשליטת קבוצת דלק (89.2%) של יצחק תשובה רכשה לפני כשבועיים את חלקה של ענקית האנרגיה Shell (30%) מממאגר Cambo בים הצפוני האנגלי, המאגר השני בגודלו בים הצפוני האנגלי.
על פי העסקה עם Shell – התשלום עבור חלקה במאגר Cambo יהיה רק לאחר תחילת ההפקה מהמאגר, ואיתקה תשלם 1.5 דולר לחבית שתופק. במאגר יש כמות מוערכת של 150-250 מיליון חביות נפט.