סגור
מימין רוזן אליאב מסניף מזרע ו רן קאירי רני קאירי לשעבר מנכ"ל גיבוי
מימין: יורם אליאב, מסניף מזרע ורני קאירי, לשעבר מנכ"ל גיבוי (צילום מסך: hosen-g.co.il)

בלעדי
גיבוי הגישה תלונה למשטרת נצרת נגד המנכ"ל הקודם שלה, רני קאירי

התלונה הוגשה גם נגד יורם אליאב, מנהל אשראי בסניף הצפון; גיבוי טוענת כי השניים אחראים ללמרמה והפרת אמונים בתאגיד במסגרת תפקידם, וכן לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

גיבוי הגישה אתמול תלונה במשטרת נצרת נגד יורם אליאב, מנהל אשראי בסניף הצפון, ורני קאירי, לשעבר מנכ"ל גיבוי, בטענה למרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. ב־28 ביולי פשטה משטרת ישראל על הסניף הצפוני של גיבוי אחזקות במזרע.
במסגרת הפשיטה הציגו השוטרים צו שבו ניתן להם האפשרות להחרים נכסים כמו מחשבים, קלסרים, ארנקים דיגיטליים ואף אמצעי לחימה, אם יימצאו. הצו הופנה נגד אייל רוזן מנהל הסניף ומרואן עודה ביטאר, אחיה של עובדת הסניף מריאנה ביטאר. החיפוש נעשה אף בביתו של רוזן שרכבו הוחרם.
על פי טיוטת הדו"ח של הבודק החיצוני עופר אלקלעי, באפריל השנה ניתנה הלוואה של 600 אלף שקל לביטאר. במערכת של גיבוי נרשם כי ההלוואה בוצעה באמצעות העברה לבנק לאומי סניף 111 וחשבון 111111.
על פי הדו"ח מדובר בחשבון בנק שאינו נראה תקין. יום לאחר מכן בוצעה עסקת ניכיון בהיקף של 600 אלף שקל, תמורתה קוזזה ההלוואה שניתנה לביטאר לפירעון שאמור היה להתרחש רק בספטמבר. על פי הטיוטה, מסריקת ההמחאה שהתקבלה בעת ניכוי ההלוואה, הצ'ק עצמו מעולם לא הגיע לסניף, אלא רק צילומו תויק, כך שלמעשה אין ערבות כלשהי שההלוואה תחזור.
"העלמה" לכאורה של 600 אלף שקל מחשבונות החברה הינה חלק מתרמית רחבה יותר שגיבוי מאשימה בה את אייל רוזן. על פי הדו"ח, רוזן ושותפו יורם אליאב, מעבר לניפוח תיק האשראי של החברה, עשו שימוש בכספי החברה על מנת לשלם את הוצאתיהם הפרטיות ופעלו נגד אינטרס החברה. כל אלו הביאו את גיבוי להגיש את התלונה אתמול.