סגור
יאיר פינס
יאיר פינס. תפקיד ראשון במגזר הפרטי (עמית שעל)

ממשרד רה"מ לאיירפורט סיטי: יאיר פינס ימונה למנכ"ל

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יחליף את פריאל אטיאס לאחר עשור בתפקיד מנכ"ל איירפורט סיטי, שבשליטת קובי מימון וחיים צוף. הדירקטוריון אישר היום המינוי, כאשר פינס ייכנס לתפקיד ביולי לאחר תקופת צינון

בסיומו של הליך איתור שנמשך יותר משנה: יאיר פינס (43) מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר מונה למנכ"ל חברת איירפורט סיטי שבשליטת קובי מימון וחיים צוף.
לפי הודעת החברה הדירקטוריון אישר היום את המינוי. פינס יכנס לתפקיד בתחילת יולי לאחר שישלים תקופת צינון מלאה. ההודעה אינה כוללת מידע על תנאי השכר שלו. בדצמבר 2021 פריאל אטיאס פרש לאחר עשור בתפקיד מנכ"ל החברה, מאז היא נוהלה בשלט רחוק על ידי היו"ר ובעל השליטה חיים צוף, תוך כדי הליכי איתור מנכ"ל חדש.
פינס שימש מנכ"ל משרד רה"מ בתקופת כהונתו של נפתלי בנט, ופרש מהמגזר הציבורי לפני כשנה עם מינויו של יאיר לפיד לראש ממשלה. זהו תפקידו הראשון במגזר הפרטי, אך הוא בעל ניסיון עשיר בנדל"ן וניהול במגזר הציבורי. הוא שימש מנכ"ל משרד השיכון הבינוי, לפני כן סגן מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, תפקיד אליו מונה לאחר שכיהן כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר. הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות, תואר שני במשפטים, ובשנת 2019 היה עמית מחקר במרכז לממשל ועסקים בבית ספר קנדי למדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד. בתקופתו בהרווארד פרסם מחקר על מדיניות דיור בר השגה בישראל.
איירפורט סיטי היא בעלת פארק העסקים הסמוך לנמל התעופה בן גוריון הנושא את שם החברה, וכן בעלת חברת נצבא אותה היא רכשה ב-2006 מאגד ולה 13 תחנות מרכזיות בכמה ערים ופעילות בתחום הנדל"ן למשרדים ולמגורים. בין היתר, נצבא היא בעלת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, וכן שותפה במתחם כיכר אתרים שבו מקודמת כיום תוכנית להריסת הכיכר ובניית 3 מגדלים.
חברת הענק נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-6 מיליארד שקל. היא סובלת מדימוי שלילי, בין היתר בגלל טענות על הזנחת התחנות המרכזיות של נצבא. לפי דוחות החברה במתחמים שבבעלותה זכויות לא מנוצלות לבניית 470 אלף מ"ר.