סגור
מיכה קליין  מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים
מיכה קליין, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים (צילום: יובל חן)

מספר הדירות שמכרה אפריקה מגורים ב-2022 ירד ב-17%, אך הרווח הגולמי עלה ב-15%

חברת הבנייה רשמה בשנה החולפת ירידה של 19% בהכנסות ממכירת דירות למגורים ל-708 מיליון שקל, ברבעון הרביעי בלבד צנח היקף מכירת הדירות של החברה ב-46% ל-187 דירות

אפריקה ישראל מגורים סיכמה את 2022 עם ירידה בהכנסות ממכירת דירות למגורים, אך הרווח הגולמי עלה ב-15%.
הכנסות החברה ממכירת דירות למגורים נחלשו בשנה החולפת ב-19% ל-708 מיליון שקל, הרווח הגולמי עלה ל-224 מיליון שקל. במהלך 2022 מכרה אפריקה 752 יחידות דיור, ירידה של 17% לעומת 2021. בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי בכמעט 9% ל-201 מיליון שקל.
הירידה במכירות התבטאה ביתר שאת ברבעון הרביעי, שבו מכרה אפריקה מגורים 187 דירות - צניחה של 46% לעומת הרבעון הרביעי של 2021.
עיקר תחום פעילותה של אפריקה מגורים הוא בתחום הבנייה למגורים, אך גם בבנייה, ניהול ואחזקה של דירות להשכרה. מתחמי המגורים שאפריקה ישראל בונה ממותגים כ"סביונים" ובהם בין היתר סביוני העיר בגבעתיים וסביוני קטמון החדשה בירושלים.
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים הסביר לכלכליסט כי "אנחנו נמדדים בשיעור המכירות בפרויקטים, קצב ההתקדמות בפרויקטים ושיעור הרווח. בסופו של דבר, כל הדירות שעתידות להתאכלס ב-2023 נמכרו. 90% מהדירות שעתידות להתאכלס ב-2024 נמכרו אף הן. אולם, שורת ההכנסות שלנו לא תלויה במכירות אלא בשיעור ההתקדמות של הפרויקטים, שחלק גדול מהם בשלבים ראשוניים".
קליין הוסיף: "העובדה שהריביות היום עולות, וכנראה גם ימשיכו לעלות בזמן הקרוב, מאתגרת את כלל המשק. אנחנו שמחים שבשנה הנוכחית פרענו חוב בהיקף של למעלה מ-600 מיליון שקל, ובשנה שקדמה עוד 500 מיליון שקל, כך שהקטנו מאד את החשיפה שלנו לתחום הריבית.
"בנוסף לזה מכרנו את רוב הדירות שלנו. למעלה מ-78% מהפרויקטים שלנו, וזה משאיר אותנו בצורה מאד נוחה לעתיד הקרוב ועליית הריבית".
בהתייחסות למשבר שחווה כעת שוק הדיור להשכרה עקב עליית הריבית אמר קליין: "בתקופה הקרובה יהיה פה אתגר. יש היום מעט יזמים עם יתרות מזומנים. כולם מבינים שבתקופה הקרובה יהיו הרבה יותר עסקאות וכולם שואלים את עצמם מה לעשות עם הכסף. הכסף היום שווה הרבה יותר מאשר בעבר. כשזה מגיע לדיור להשכרה נדרשת המדינה לראות איך היא מסבסדת את הנושא הזה".