סגור
אמיר ירון על רקע בנק ישראל וידאו
הנגיד אמיר ירון (צילומים: אלכס קולומויסקי, רויטרס)

הדולר קופץ עד ל-3.33 שקלים; הנגיד לבלומברג: ״האינפלציה תחזור ליעד בקיץ הבא״

אמיר ירון הדגיש בראיון לסוכנות הידיעות כי לנוכח אי הוודאות הגלובאלית, לוח הזמנים הצפוי יכול להשתנות: "הריבית תהיה גבוהה עד שנראה בפועל התייצבות ממשית באינפלציה סביב היעד"; הדולר מתחזק ב-0.8% מול השקל

בנק ישראל צפוי להמשיך להעלות את הריבית ולהשאיר אותה ברמה גבוהה עד שהאינפלציה תחזור לשליטה. כך מבהיר הנגיד אמיר ירון בראיון טלוויזיוני לבלומברג.
"הריבית תישאר ברמה גבוהה לתקופה, עד שאנחנו נראה בפועל התייצבות ממשית באינפלציה סביב אמצע טווח היעד שלנו", אמר ירון, בתוכנית Balance of Power של בלומברג – הטווח האמור עומד על בין 1% ל-3% כך שהנגיד מכוון לסביבה של 2%.



"אנחנו מעריכים שהאינפלציה תרד ליעד בערך בקיץ 2023", ציין ירון, והוסיף כי לנוכח אי הוודאות הגלובאלית, לוח הזמנים יכול להשתנות.
בשוק המט"ח השקל מאבד גובה: הדולר עולה ב-0.8% ונסחר סביב 3.33 שקלים, היורו עולה ב-0.6%, גם הוא ב-3.33 שקלים.
בנק ישראל העלה מוקדם יותר החודש את הריבית ב-75 נקודות בסיס (0.75%) – העלאה רביעית ברציפות – לרמה של 2%, הגבוהה ביותר בעשור האחרון. זאת לאחר שמדד המחירים לצרכן קפץ ביולי ל-5.2% בחישוב שנתי, רמתו הגבוהה ביותר מאז 2008 ומעבר לכל התחזיות בשוק.
ירון אמר עוד בתוכנית כי הבנק מכוון להגיע למצב שבו הריבית הריאלית המותאמת לאינפלציה תהיה "סביב האפס או מעט מעל רמה זו". הדרך להגיע לשם ארוכה – נכון להיום עומדת הריבית הריאלית על רמה שלילית של סביב 3%-.