סגור

בזכות עליית מחירי הנדל"ן: מגוריט עברה לרווח

קרן הריט הפועלת בתחום הדיור להשכרה רשמה שיערוך נדל"ן חריג בשווי של 142 מיליון שקל ברבעון השלישי, לנוכח ההתקדמות בבניית הדירות; מגוריט סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 121.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל

קרן הריט בתחום הדיור למגורים, מגוריט, סיכמה את הרבעון השלישי של 2021 עם מעבר לרווח נקי של 121.9 מיליון שקל, אחרי הפסד של 2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חלקו העיקרי של הרווח נבע משערוך חיובי בשווי הוגן של הנדל"ן להשקעה שברשות הקרן, ברקע העלייה המהירה בשווי הדירות בשנה האחרונה.
מגוריט עוסקת ברכישת דירות מגורים מקבלנים, ונמצאת בהליך הדרגתי של קבלת הדירות המוכנות והשכרתן. ההכנסות של הקרן מדמי שכירות ברבעון השלישי זינקו ב-84% בשל הצטרפות דירות חדשות לרשות החברה.
העלייה בשווי נכסיה של החברה, ניכרת הן בפרויקטים שנתקבלו במהלך השנה והן בפרויקטים קיימים ששוויים עלה כחלק מהמגמה בשוק.
1 צפייה בגלריה
דירות שכונת ארנונה ירושלים קרן מגוריט השכרה ארוכת טווח
דירות שכונת ארנונה ירושלים קרן מגוריט השכרה ארוכת טווח
דירות של מגוריט בשכונת ארנונה בירושלים
(צילום: באדיבות מגוריט )
נכון להיום מחזיקה הקרן ב-30 פרויקטים באזורי ביקוש, בהיקף כולל של כ-1,700 יחידות דיור, אשר למעלה מ-500 מתוכן כבר מאוכלסות. בימים אלו החלה החברה בשיווק פרויקטים נוספים בחולון, אשקלון וירושלים ובמהלך השנה הקרובה צפויה החברה לקבל ולשווק פרויקטים נוספים. במקביל, מתנהלת ובוחנת הקרן פרויקטים נוספים באזורים שונים בארץ. הביקושים הגבוהים לשכירות מתבטאים היטב בשיעור תפוסה של כ-100% ורשימות המתנה ארוכות בכל פרויקט.
מתי דב, מנכ"ל מגוריט ישראל אמר כי "אנו פועלים כחלוצים אל מול הרגולטור, בין היתר בנושא מתן ערבות לקרנות הריט לצורך הפחתת עלויות המימון, כך שהמהפכה בתחום השכירות ארוכת הטווח, אותה אנו מובילים, תתעצם עוד יותר".
מניית מגוריט עלתה ב-23.5% מתחילת השנה, לאחר שירדה ב-20% בשנה שעברה.