סגור

הכנסות ורווחי מגוריט קפצו ביותר מ-50% ברבעון השני

קרן הריט רשמה הכנסות מהשכרת הדירות שברשותה בהיקף של 7.4 מיליון שקל; ההתאמות לשווי ההוגן בדירות של מגוריט הקפיצו את הרווח שלה ב-6.64 מיליון שקל

מגוריט, קרן הריט הפועלת בתחום המגורים בארץ, רשמה עלייה בהכנסות שלה מדמי שכירות לאור קבלת דירות בפרויקטים שבהם היא מושקעת. העלייה במחירי הדיור, כמו גם התקדמות הבנייה בדירות שרכשה הקרן, סידרו לה זינוק חד בהתאמות השווי של הנדל"ן שבהחזקתה. בעקבות זאת זינקו הרווח התפעולי והרווח הנקי של מגוריט בשיעור חד ברבעון השני.


הקרן עוסקת ברכישת דירות מגורים והשכרתן במספר דרכי פעולה, ובהן השתתפות במכרזי דירה להשכיר של המדינה ורכישה כמותית בפרויקטים בשוק החופשי בתמורה להנחה. נכון למועד זה החברה מחזיקה ב-1,614 דירות, חלקן הארי בהליכי הקמה. הדירות של הקרן נמצאות ב-29 פרויקטים שונים. היא רכשה דירות בארבעה מכרזי דירה להשכיר וב-26 עסקאות בשוק החופשי. מרבית הדירות נרכשו באזור המרכז, קרי בתל אביב (365), הערים הסובבות לה בגוש דן (272) ובבקעת אונו (133). בירושלים מחזיקה הקרן ב-319 דירות, באזור השפלה עוד 441 דירות ובנגב ב-84 דירות.

1 צפייה בגלריה
מתי דב מנכ"ל קרן מגוריט
מתי דב מנכ"ל קרן מגוריט
מתי דב, מנכ"ל קרן מגוריט
(צילום: צביקה טישלר)

לדברי המנכ"ל מתי דב, באשר לשאלה על תוכניות לרכישת דירות חדשות, גם עבור מגוריט המלאי הרלוונטי הולך ומצומצם. "ההערכות שמתפרסמות בימים אלה הן שמחירי הדירות יעלו בין 5% ל-10% בשנה הקרובה, ונראה שמחירי הדיור בכיוון אחד. אנחנו פתוחים לרכישות חדשות, אבל כרגע בגלל הביקוש הגדול אנחנו במצב שיש פחות הצעות אטרקטיביות. אנחנו יותר בוחנים עסקאות שהן יותר לקראת היתר קרוב, משום שרוב היזמים כבר מכרו את המלאי הזמין שלהם".
מנכ"ל מגוריט מוסיף כי מבחינת הדו"חות הכספיים, "יש עוד המון תוספת ערך שעדיין לא מתבטאת בדו"חות של הרבעון השני, משום שעדיין לא קיבלנו את הדירות. עבורנו כקרן ריט, דירות שהן במלאי הן כאלה שאפשר להתאים את שווי השוק שלהן. ככל שזה נוגע לדירות שאנחנו מקימים, אם רכשנו אותן מהיזמים, נוכל להכיר בעליית השווי שלהן רק לאחר שקיבלנו אותן לידינו".
מגוריט רשמה ברבעון השני הכנסות מהשכרת הדירות שברשותה בהיקף של 7.4 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 54% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה מהשכרת דירות חדשות שהתקבלו בידי הקרן מדצמבר האחרון ושהשכרתן החלה בתחילת הרבעון הראשון השנה. מדובר בפרויקטים ברמת השרון, גני תקווה, בני ברק ובת ים. בניכוי ההוצאות מדובר ברווח מהשכרת נכסים והפעלתם בסכום של 6.64 מיליון שקל, שעלה בשיעור של 52.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן הקרן מדווחת כי ברבעון השני התקבלו דירות חדשות גם ביהוד, ירושלים ותל אביב.
למרות העלייה בהכנסות מדמי השכירות, מה שהקפיץ את הרווח הנקי בדו"ח ברבעון השני היה ההתאמות לשווי ההוגן בדירות של מגוריט. אלה הסתכמו ב-39.9 מיליון שקל, זינוק של 223% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. העליות נבעו מהתאמות בפרויקטים שונים בהם מושקעת החברה שהולכים ומתקדמים.
לקרן יש כיום ארבע סדרות אג"ח שגייסה, א' עד ג' וסדרה 1, בהיקף מקורי של 864 מיליון שקל. האחרונה שבהן גויסה ביוני האחרון בהיקף של 129.8 מיליון שקל. הסדרה האחרונה (ג') נסחרת בתשואה ברוטו של 0.86% ובמח"מ של שבע שנים, והיא תיפרע עד חודש אוקטובר 2028. מניית מגוריט ירדה אתמול ב-0.5%, אך מתחילת השנה רשמה עליה של 9.9%, וב-12 החודשים האחרונים טיפסה ב-40%. שווי השוק של קרן הריט עומד על 763 מיליון שקל.