סגור
מנכ"ל ישראכרט רן עוז עם דירקטוריון החברה בראשות תמר יסעור (במרכז), הערב
מנכ"ל ישראכרט רן עוז עם דירקטוריון החברה בראשות תמר יסעור (במרכז), הערב (צילום: יח"צ)

הדירקטוריון אישר: ישראכרט תימכר להראל ב-2.9 מיליארד שקל

דירקטוריון ישראכרט החליט להתקשר בעסקה למכירת 100% מהחברה להראל השקעות לאחר שזו שיפרה את הצעתה מ-2.7 מיליארד לשקל ל-2.9 מיליארד שקל. העסקה טעונה את אישור האסיפה הכללית. במקביל מנורה מציעה לרכוש 32% מהמניות, והיא עשויה לשפר את הצעתה

הראל השקעות ודירקטוריון ישראכרט חתמו הערב על עסקה לרכישת חברת האשראי על ידי חברת הביטוח. הראל שדרגה את הצעתה מ-2.718 מיליארד שקל, כפי שהציעה בתחילה, ל-2.934 מיליארד שקל.
דירקטוריון ישראכרט, בראשות תמר יסעור, החליט הערב על ביצוע העסקה עם הראל בתום מו"מ ממושך בין הצדדים. מדובר במיזוג משולש הופכי אשר אם ייצא לפועל תימחק מהבורסה ישראכרט, המנוהלת על ידי רן עוז, ותהפוך לחברה פרטית תחת הראל השקעות. כדי לאשר את העסקה קיים עדיין צורך באישור של אסיפת בעלי המניות של ישראכרט וכן של הרגולטורים השונים.
במקביל להצעת הראל הגישה גם מנורה הצעה לרכישת ישראכרט, אך במודל אחר: מנורה מציעה לרכוש 32% מהמניות בהצעת רכש לפי שווי של 3.07 מיליארד שקל. ייתכן שבמנורה יבחרו לשדרג את הצעתם שמוגבלת ל-60 יום.
סגן יו"ר הראל, בן המבורגר, המוביל את העסקה מטעם הראל, מסר: “אנו שמחים על חתימת העסקה ומאמינים כי היא טובה לכלל בעלי העניין בישראכרט. אנו מאמינים כי המחיר שהצענו בעסקה ראוי והוגן. המחיר משקף פרמיה של 38.2% על מחיר מניית ישראכרט נכון ליום הגשת הצעתנו. להבדיל מההצעה הנגדית שהוגשה לישראכרט, ההצעה שלנו תקפה ל-100% מהמניות באופן שוויוני, ולא ל-32% בלבד.
"ההצעה הנגדית, במקרה שתאושר, תנטרל בפועל פרמיית שליטה עתידית ל-68% מבעלי המניות הנותרים בחברה. בפועל משקף השווי שהצענו לבעלי המניות בישראכרט פרמיה המסתכמת ב-811 מיליון שקל אל מול 300 מיליון שקל בלבד של ההצעה הנגדית. אישור רגולטורי של העסקה שנחתמה איתנו היום מוגבל לתשעה חודשים, פרק זמן ריאלי לכל הדעות, וזאת להבדיל מהמגבלה בת 60 הימים שמוטלת על ההצעה הנגדית, דבר שהופך את הסיכוי להשלמתה לקלוש.
"מעבר לפרמיה שמגולמת בהצעתנו, בסך של כ-811 מיליון שקל, נושאת התמורה בעסקה עמנו גם ריבית צמודה של כ-1.2% עד למועד השלמת העסקה. בהנחת אינפלציה של כ-4% בשנה ומועד השלמה של כ-9 חודשים לערך מהיום, תגדל הפרמיה לבעלי המניות בכ-115 מיליון שקל נוספים לסך כולל של 935 מיליון שקל. לעומת זאת, התמורה בהצעה המתחרה הינה קבועה ואינה צמודה".
עורכי הדין דליה טל וארדינסט בן נתן טולידאנו ליוו את ישרכארט בעסקה. את הראל ליווה משרד ארנון תדמור-לוי.