סגור
מימין  יוסי אמיר שלומי אמיר בעלים של פרשמרקט
יוסי ושלומי אמיר (צילום: מורג ביטן)

בלעדי
האחים אמיר הגיעו לסיכום עם פז: ישלמו פיצוי של 100 מיליון ש' אם יקנו את שופרסל

לפי הסיכום בין שלומי ויוסי אמיר ובין היו"ר הראל לוקר, תקוצר תקופת אי התחרות שלהם, שנקבעה לאחר שמכרו לפז את פרשמרקט. בנוסף לא יוכלו לקחת עובדים מפז. כעת יתמודדו האחים מול ההצעה של הקבוצה האמריקאית


בעוד הקבוצה האמריקאית של מייקל אלפרט עדיין לא הגישה את הצעתה לרכישת השליטה בשופרסל, האחים שלומי ויוסי אמיר עושים צעד משמעותי נוסף מצדם לכיוון מטרה זו: לכלכליסט נודע כי השניים, שמכרו ב-2021 לפז את רשת פרשמרקט המתחרה, הגיעו לסיכום עם יו"ר פז הראל לוקר על קיצור תקופת אי התחרות שלהם, שאמורה להסתיים בסוף השנה. בנוסף ישלמו לפז 100 מיליון שקל לא כולל מע"מ אם ירכשו את מניות שופרסל.
האחים גם יתחייבו שלא לקחת עובדים מפז ומפרשמרקט עד סוף שנת 2025.
המגעים בין הצדדים הבשילו לאחר חילופי מכתבים מעורכי הדין דין. מי שהוביל את המהלך מטעם פז הוא היו"ר לוקר אשר הוסמך לכך ע"י הדירקטוריון. מבחינת האחים אמיר מדובר בצעד חשוב מאוד בדרך להשתלטות על שופרסל אך עדיין צפויה להם תחרות מול הקבוצה האמריקאית שצפויה להגיש גם היא הצעה מטעמה.
שלומי ויוסי אמיר הגישו שלשום הצעה לגופים המוסדיים שמחזיקים ברשת הקמעונאות על מנת לרכוש 24.9% ממניות שופרסל לפי שווי של 6 מיליארד שקל. הנתח המדובר מהווה כ-35%-40% מהיקף ההחזקות של המוסדיים בחברה, וההצעה בתוקף לשבוע בלבד. האחים אמיר כבר הגישו בעבר הצעה לרכוש את השליטה בחברה, במרץ 2022, ובשיעור דומה של מניות - אף שההצעה הקודמת נעשתה לפי שווי גבוה יותר. באוגוסט 2021 מכרו האחים לפז את פרשמרקט, רשת הקמעונאות שייסדו, לפי שווי 2.1 מיליארד שקל - כך שבידיהם הון נזיל של 2 מיליארד שקל.
במקביל אלפרט, מבעלי אשכנזי אקוויזישן, עומד בראש קבוצת משקיעים מארה"ב שמעונינת לרכוש גם היא את השליטה בשופרסל. אלפרט נפגש בשבוע שעבר עם גופים מוסדיים והציע לרכוש שני שליש מאחזקותיהם כדי להגיע ל-30% ממניות החברה.
מתחרה שלישי הוא איש העסקים צביקה ויליגר, שהגיש מתווה לרכישת מניות קבוצת שופרסל. ההצעה לרכישת 24.9% מזכויות ההון וההצבעה של שופרסל, הוגשה לגופים המוסדיים שמהווים בעלי עניין ברשת, בהם כלל, מנורה מבטחים, הראל, מגדל, אלטשולר שחם והפניקס.