סגור
מטה אנבידיה קליפורניה
מטה אנבידיה בקליפורניה (צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)

תעשה היסטוריה: אנבידיה בדרך להפוך לחברת השבבים הראשונה בשווי טריליון דולר

הדוחות ותחזית המכירות המזהירים שפרסמה החברה אתמול מוכיחים את הפוטנציאל הגלום בתחום הבינה המלאכותית, שלאנבידיה מקום מרכזי בו; המניה מזנקת בוול סטריט ב-25% לשווי של כ-940 מיליארד דולר, והאנליסטים מרימים כלפי מעלה את התחזיות כשלפי אחת מהן החברה תגיע לשווי של כמעט 1.5 טריליון דולר ותעקוף את אמזון

מניית יצרנית השבבים אנבידיה עולה היום (ה') במסחר בוול סטריט בכ-25% ל-380 דולר לאחר שפרסמה דוחות ותחזית מצוינים שמוכיחים שוול סטריט טרם הפנימה את הפוטנציאל הגלום בתחום הבינה המלאכותית עבור החברה, שכבר הכפילה את שוויה עד כה ב-2023. כעת עומד שוויה של החברה על כ-940 מיליארד דולר והיא חברת השבבים הראשונה שמתקרבת לשווי של טריליון דולר. בעקבות כך נרשמות עליות משמעותיות בחברות שבבים נוספות בוול סטריט.
הרווח הנקי של החברה ברבעון שעבר עמד על 1.09 דולר למניה, לעומת ציפיות לרווח של 92 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-7.19 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הכנסות שעמדה על 6.52 מיליארד דולר. החברה מסרה שהיא צופה מכירות של כ-11 מיליארד דולר - עם טווח סטייה של 2% ברבעון הנוכחי - גבוה ב-50% יותר מההערכות בוול סטריט שעומדות 7.15 מיליארד דולר. עוד בטרם הזינוק שנרשם בשעות שלאחר המסחר אתמול, מניית אנבידיה עלתה ב-109% עד כה ב-2023, כשהיא מונעת בעיקר מאופטימיות הנובעת מהעמדה המובילה של החברה בשוק שבבי בינה מלאכותית. מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג אמר כי החברה רואה "ביקוש גואה" למוצרי מרכז הנתונים שלה.
בעקבות הדוחות, האנליסטים מיהרו לתקן את תחזיות המחיר של מניות אנבידיה, כש-27 מרימים אותן מעלה, לאחר שהבינו שכל הדרכים ב-AI מובילות לחברה שמספקת את השבבים החיוניים עבור אפליקציות כמו ChatGPT ודומותיה. תחזית שווי המניה הממוצעת יותר מהכפילה את עצמה עד כה השנה. על פי התחזית הגבוהה ביותר - של חברת רוזנבלאט סקיוריטיז ו-HSBC - מדובר בשווי של 600 דולר למניה, כלומר אנבידיה תחזיק בשווי של 1.48 טריליון דולר - יותר מאמזון, החברה הרביעית בשוויה כיום בארה"ב.
"ב-15 השנים ויותר בהן עשינו את עבודתנו, מעולם לא ראינו תחזית כמו זו שאנבידיה פרסמה לרבעון השני, שהייתה קוסמית מכל הבחינות, ואשר הביסה את הציפיות", כך אמרה סטייסי רסגון מחברת אליאנס ברנשטיין.
אנבידיה, החברה החמישית בשוויה בארה"ב, מסרה שתגדיל את אספקת שבבי AI במחצית השנה השנייה, על מנת לעמוד בביקוש הנוסק. מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג אמר שציוד מרכזי מידע בשווי טריליון דולר אמור להיות מוחלף בשבבי AI, שמוכנסים היום לכל שירות ומוצר. התוצאות מהוות סימן חיובי עבור חברות טק שעברו להתמקד בתחום זה, בתקווה שיהיה לטכנולוגיה ביקוש בתקופה בה עסקי הפרסום הדיגיטלי ומיחשוב הענן שלהן מתקשים להתמודד עם היחלשות הכלכלה.
"התחזית של אנבידיה משנה את כל הנראטיב ביחס ל-AI והביקושים להם היא זוכה. אנבידיה היא הברומטר המרכזי לכך", כך אמר דן אייבס מחברת וודבוש.