סגור
שקל דולר יורו מטבע מטבעות מט"ח
השקל התרכך אחרי נאום נתניהו (שאטרסטוק)

אחורה פנה: נאום נתניהו ריכך את השקל - הדולר עלה חזרה מעל ל-3.60 שקלים

הדולר צנח מוקדם יותר מתחת ל-3.55 שקלים; היורו, שירד מוקדם יותר מתחת ל-3.87 שקלים, עלה חזרה למעל ל-3.90 שקלים; ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו כי החקיקה לא תעצור, אחרי דיווחים כי שר הביטחון גלנט קרא לו מוקדם יותר לחדול

נאום ראש הממשלה ריכך את העליות החדות בשקל. נתניהו אמר בהצהרה שמסר בעניין המהפכה המשפטית כי החקיקה לא תעצור. הוא אף הוסיף כי "שינוי מינוי השופטים יעלה בשבוע הבא". הדולר עלה חזרה אל מעל ל-3.60 שקלים, אחרי שצנח מוקדם יותר מתחת ל-3.55 שקלים. היורו, שירד מוקדם יותר מתחת ל-3.87 שקלים, עולה חזרה אל מעל ל-3.90 שקלים.
המטבעות המובילים צנחו מוקדם יותר לעומת השקל אחרי דיווח כי שר הביטחון יואב גלנט קרא לנתניהו לעצור את החקיקה, ולאחר מכן הודיע ראש הממשלה כי יכנס מסיבת עיתונאים ב-20:00 שבה יעניק "הצהרה חשובה". על כן נרשמה עלייה חדה בבורסת תל אביב במקביל לזינוק בשקל מול המטבעות העיקריים.
גם אשת ראש ההמשלה שרה נתניהו יצאה מוקדם יותר בהודעה חריגה: "קוראת להרגיע רוחות ולפעול להסכמה רחבה בעם". זאת לאחר שבמהלך יום השיתוק איילון נחסם במשך יותר משעתיים וחצי, ו-87 מפגינים נעצרו או עוכבו ברחבי הארץ.
הדולר רושם ירידות מול המטבעות המובילים, אחרי שהבנק המרכזי של ארה"ב אותת אתמול על כך שסבב העלאות הריבית שלו מתקרב לסיומו. הפדרל ריזרב העלה אתמול את הריבית בארה"ב ברבע אחוז ל-5%. מדובר בהעלאה תשיעית ברצף, כשלפני שנה הריבית עוד הייתה אפסית.
הפד העלה אתמול את הריבית למרות החשש הכבד לסקטור הבנקים אחרי קריסת SVB והחשש לנפילה בבנקים נוספים שמניותיהם צנחו לאחרונה. זאת במטרה להמשיך ולקרר את האינפלציה, שאכן מאטה בהדרגה, אך לא בקצב שהבנק המרכזי רוצה.
בבנק המרכזי התייחסו אמש לצרות בבנקים: הפד הביע יחס זהיר בנוגע למשבר בענף הבנקאות, ואמר שרצף העלאות הריבית קרוב לסיום. בהודעה שהתלוותה להחלטה כתבה ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) כי העלאות עתידיות אינן מובטחות וכי הן יהיו תלויות במידע שיתקבל.