טמפו רשמה זינוק של 88% ברווח הנקי, למרות ירידה במכירות האלכוהול
חברת המשקאות סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 25.2 מיליון שקל, בין היתר בזכות העלאות מחירים חוזרות; מכירות המשקאות הקלים זינקו, בעוד שמכירות האלכוהול ירדו בשל ירידה בצריכה; השבוע השלימה טמפו את רכישת 60% מחברת משקאות גיאורגית
העלאות המחירים בענף המזון מובילות את הצרכנים לצמצם צריכה, בעוד החברות ממשיכות לשפר את רווחיותן.
טמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל, חתמה את הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה במכירות הבירה והאלכוהול, במקביל לשיפור ברווחיות ולזינוק של 88% ברווח הנקי שהסתכם ב-25.2 מיליון שקל. ניתן להעריך כי מגמת השיפור ברווחיות תמשך, שכן החברה העלתה מחירים שוב בתחילת החודש.
הירידה במכירות הבירה והאלכוהול של החברה, שבבעלות ז'ק בר (60%) והייניקן (40%), נגרמה כתוצאה מקיטון בכמויות הצריכה. זאת אחרי שטמפו עצמה העלתה את מחירי הבירה והאלכוהול בתחילת השנה, וקודם לכן בשנת 2024.
מכירות טמפו, שקיבלה באמצע השנה שעברה את הזכיון להפצת מוצרי מי עדן, צמחו, בין היתר בעקבות כך, ב-8% ל-604 מיליון שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מזרוע המשקאות הקלים, שמכירותיה עלו ברבעון ב-22% ל- 306.5 מיליון שקל.
בתוך מגזר זה, צמחו מכירות המשקאות המתוקים, שאת מחירם העלתה החברה שלוש פעמים מאז 2023, ב- 35% ומכירות המים והסודה ב-16%. עיתוי חג הפסח תרם לעלייה של 16.9% במכירות היין של טמפו, תחת מותג ברקן.
לעומת זאת, מכירות הבירה והבריזרים ירדו ב-4% ל-90 מיליון שקל, ומכירות המשקאות החריפים ירדו בחדות (13%) ל-101.6 מיליון שקל, בשל קיטון בצריכה. ירידה קלה של כחצי אחוז נרשמה גם במכירות זרוע המזון שטמפו הקימה, שהסתכמו בכ-40.8 מיליון שקל.
העלאות המחירים הצמיחו את הרווח הגולמי בשיעור גבוה (16.9%) מזה של המכירות, כך שהרווחיות הגולמית טיפסה ל- 32% מהמכירות, לעומת 29% ברבעון הראשון אשתקד. השיפור חלחל לשורת הרווח התפעולי שצמח ב-66.6% ל- 40 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית קפצה ל- 6.7% מהמכירות, לעומת 4.4% ברבעון המקביל אשתקד.
השבוע השלימה טמפו את העסקה לרכישת 60% מחברת המשקאות הגיאורגית JSC Georgian Beer Company בתמורה ל-57 מיליון דולר. החברה המשותפת שתקים טמפו עם החברה הגיאורגית, צפויה לחתום על הסכם עם תאגיד הייניקן הבינלאומי, לייצור, שיווק, מכירה והפצה של מותג הייניקן בגיאורגיה.






























