סגור
קים קרדשיאן מאי 22
קים קרדשיאן (צילום: גטי)

קנס של 1.2 מיליון דולר לקריפטו-קים: הסתירה תשלום על פוסט שקידם מטבע דיגיטלי

ברשות ני"ע האמריקאית הגיעו עם כוכבת הריאליטי להסדר, לאחר שלא דיווחה כי קיבלה 250 אלף דולר כדי לפרסם פוסט באינסטגרם על מטבע EMAX; הפוסט כלל לינק שמוביל להסבר למשתמשים כיצד לקנות את המטבע; אי הדיווח על התשלום מהווה הפרה של חוק הביטחונות הפדרלי; החקירה תימשך

הרפתקת הקריפטו הלא מוצלחת של קים קרדשיאן העמידה אותה על הכוונת של הרגולטור בארצות הברית. כוכבת הריאליטי האמריקאית הסכימה להסדר עם ה-SEC (הרשות לני"ע האמריקאית) בעקבות אישומים לפיהם הסתירה תשלומים שקיבלה על פרסום נכסי קריפטו בחשבון האינסטגרם שלה, כך הודיעה הרשות היום.
"המקרה הזה מהווה תזכורת לכך שכאשר ידוענים או משפיענים מגבים אפשרויות השקעה, כולל ביטחונות של נכסי קריפטו, זה לא אומר שההשקעות האלה מתאימות לכל המשקיעים", כך אמר גארי ג'נסלר, יושב ראש ה-SEC.
קרדשיאן, שהונה נאמד על פי הערכות ב-1.8 מיליארד דולר, הסכימה לשלם 1.26 מיליון דולר כדי להסדיר את ההאשמות לגבי קידום של את'ריום-מקס באינסטגרם, כך לדברי ה-SEC.
היא אף הסכימה לשתף פעולה עם החקירה שעודנה מתנהלת, ולהפסיק לקדם ביטחונות קריפטו למשך שלוש שנים, כך לדברי ה-SEC. עם זאת, קרדשיאן, שיצרה אימפריית מדיה ולייפסטייל, לא הודתה או הכחישה את ממצאי הרגולטור. היא כבר מצאה את עצמה תחת עינם הבוחנת של רגולטורים בעקבות קידום את'ריום-מקס, אשר ביצעה בחשבון האינסטגרם שלה ביוני של השנה שעברה.
היא החלה את פוסט הקידום במשפט: "אתם בעניין של קריפטו??? זו לא עצה פיננסית, אלא רק שיתוף של מה שחברים שלי אמרו לי על מטבע האת'ריום מקס". משקיעים תבעו אותה, את כוכב ה-NBA לשעבר פול פירס ואת כוכב האגרוף פלויד מייוות'ר מוקדם יותר השנה בעקבות פרסום שעשו לאת'ריום מקס, והאשימו אותם בניפוח מלאכותי של ערך המטבע.
ב-SEC אמרו היום שקרדשיאן לא דיווחה שקיבלה 250 אלף דולר כדי לפרסם את הפוסט על מטבע EMAX, המוצע על ידי את'ריום מקס. הפוסט, שכלל את ההאשטג #ad, כלל לינק לאתר את'ריום מקס, שמקנה למשתמשים הוראות כיצד לקנות את המטבע. אי הדיווח על התשלום היווה הפרה של חוק הביטחונות הפדרלי, לדברי ה-SEC. קרדשיאן אף הסכימה לשלם 260 אלף דולר, התשלום שקיבלה בתוספת ריבית, בנוסף לקנס של מיליון דולר.