סגור

הפניקס ופועלים משקיעים 30 מיליון שקל ברב בריח

הפניקס תזרים בגיוס 24 מיליון שקל ותהפוך לבעלת עניין בחברה. פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, ישקיע 4.5 מיליון שקל ויישאר עם אחזקה של 15%

הפניקס ופועלים אקוויטי משקיעות בקבוצת רב-בריח של התעשיין שמואל דונרשטיין כ-30 מיליון שקל, במסגרת הקצאת מניות פרטית. ההקצאה יוצאת לפועל ימים לאחר שהקבוצה פרסמה את האסטרטגיה הרב שנתית שלה, שבה סימנה יעד מכירות של 1.85 מיליארד שקל וזינוק של פי 4 ב-EBITDA עד 2027.
הפניקס משקיעה ברב-בריח 24 מיליון שקל, סכום שיהפוך אותה לבעלת עניין בחברה. הפועלים אקוויטי (בשמה הקודם פועלים שוקי הון), זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, מזרימה סכום של 4.5 מיליון שקל, שמותיר את שיעור ההחזקה הקיים שלה בחברה ברמה הקודמת לגיוס, על כ-15%.
לפי הדוח הכספי שפרסמה לפני חודש, מכירות רב בריח רשמו זינוק של 35% והסתכמו בכ-348 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנה קודמת. ה-EBITDA החציוני עמד על 36.3 מיליון שקל לעומת 27.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
יו"ר הקבוצה, דונרשטיין אמר היום (א') כי "הצטרפותה של הפניקס כבעלת עניין ברב-בריח תחזק את החברה בשותף בעל ניסיון בשוק ההון ותאפשר לה גמישות פיננסית להשגת יעדיה הנוגעים להרחבות ולרווחיות".
בימים האחרונים החברה חנכה את מפעל מוצרי המיגון החדש שלה באזור התעשייה של אריאל בהשקעה של כ-20 מיליון שקל. מדובר בפעילות שנעשתה עד כה במתחם של רב-בריח באשקלון, והועתקה לאריאל בעיקר משיקולי זמינות של עובדים בעלי מיומנויות בתחומי הרתכות והחרשות.
רב-בריח הסבירה בעבר את המהלך בקושי המתמשך שלה למצוא בעלי תפקידים מתאימים באזור אשקלון, מה שהוביל גם לדרישות שכר גבוהות מצד בעלי מיומנויות בתחומים אלה. ברב-בריח מאמינים כי באזור אריאל קיים היצע נרחב של עובדים בתחום הריתוך והחרשות, ועלות העבודה תהיה נמוכה יותר. דונרשטיין אמר כי עם פתיחת המפעל החדש יהיה בכוחה של החברה להגדיל את תפוקות היצור שלה בכ-50%, ולשפר את הרווח הגולמי שלה בשל חיסכון בעלויות כוח אדם.