סגור

נאוויטס: ההכנסות זינקו ב-94% ברבעון - בעקבות התייקרות הנפט

הרווח הנקי של שותפות חיפושי הנפט זינק ב-157% ברבעון הראשון; החברה בוחנת אפשרות למכירת שדות הנפט היבשתיים בטקסס, דנברי ונצ'ס

שותפות נאוויטס פטרוליום פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2022, ודיווחה על שיא בהכנסות, ברווח תפעולי, ברווח נקי ובהיקף ההפקה.

ברבעון הראשון של 2022 רשמה נאוויטס הכנסות של 35.7 מיליון דולר, זינוק של 94% לעומת הרבעון המקביל (בנטרול הכנסות חד פעמיות), וזאת בשל העלייה המשמעותית במחיר הנפט וכן בשל הגדלת ההפקה מנכסי הנפט של השותפות ב-20%.
הרווח הנקי של נאוויטס עמד על 15.2 מיליון דולר, זינוק של כ- 157% לעומת הרבעון המקביל.
במהלך הרבעון נאוויטס הפיקה ומכרה כ-489 אלף חביות נפט, עלייה של כ-20% לעומת נתוני הרבעון המקביל. עיקר העלייה נבעה מהשלמה מוצלחת של הקידוחים האופקיים בשדות דנברי שבטקסס, שתרמו לגידול של כ-70 אלף חביות.
ברבעון נרשמה עלייה משמעותית במחירי הנפט, כך שהמחיר הממוצע לחבית עמד על כ-95 דולר, לעומת 58 דולר ברבעון המקביל ב-2021 (זינוק של 64%). מחירי הנפט המשיכו לעלות אף לאחר תום הרבעון הראשון.

1 צפייה בגלריה
גדעון תדמור אסדת קידוח גז מפרץ מקסיקו
גדעון תדמור אסדת קידוח גז מפרץ מקסיקו
גדעון תדמור אסדת קידוח במפרץ מקסיקו
(צילומים: יח"צ, LLOG Explortaion)

ה-EBITDA של נאוויטס ברבעון הראשון עלה ב-165% ל-25.4 מיליון דולר, לעומת כ-9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל (בנטרול הכנסות חד פעמיות).
נאוויטס מציגה לראשונה בדוחותיה נתוני תשואה לפרויקטים שבבעלותה, והנמצאים בשלבי פיתוח או הפקה. התשואה בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו היא 56%, והתשואה על ההון - 74%. התשואה בפרויקט שננדואה, גם כן במפרץ מקסיקו, היא 41%, והתשואה על ההון - 55%. בשדות הנפט דנברי ונצ'ס היבשתיים שבטקסס תשואת הפרויקט היא 36% והתשואה על ההון הינה 48%.
במסגרת הדוחות, נאוויטס מציינת כי החלה לבחון אפשרות למכירת השדות היבשתיים, דנברי ונצ'ס, וזאת בהמשך לעליית מחירי הנפט וההתפתחויות בביקוש לנכסים באזור עם הפקה חזקה ויציבה. לשם כך השותפות התקשרה עם שני בנקים לניהול תהליכי מכירה, אשר החלו בפעולות ראשוניות לאיתור רוכשים פוטנציאליים.
נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים שכולל גם מאגרים שכבר החלו בהפקה מסחרית של נפט, כשסך חלקה בתגליות קיימות עומד על כ-266 מיליון חביות.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור, אמר: "נאוויטס מדווחת על תוצאות מצוינות לרבעון ראשון, המשקפות צמיחה אמיתית הנובעת מגידול בהפקה ומהמגמה הנמשכת של עליית מחירי הנפט. כיום, יותר מתמיד, כולנו מבינים את החשיבות שביצירת מקורות אנרגיה מגוונים וברור כי הנפט יישאר מרכיב עיקרי והכרחי עוד שנים רבות וארוכות".