סגור

אחרי 3 חודשים: שווי הקריפטו עלה ל-2 טריליון דולר, הביטקוין ל-48 אלף דולר למטבע

המטבעות הדיגיטליים ממשיכים בראלי, למרות מתקפות ההאקרים והמאבקים בסנאט האמריקאי על המיסוי; האיתריום עולה היום עד למחיר של 3,300 דולר, הדוג'קוין מזנק ב-15% לשווי של 32 סנט למטבע

ערך הביטקוין עלה אל מעל ל-48,000 דולר במהלך סוף השבוע - רמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע מאי. בשבת הגיע המטבע הדיגיטלי לערך של 48,126 דולר, רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-17 במאי, כך לפי אתר Coindesk. האיתריום נסחר בשווי של 3,300 דולר, הדוג'קוין כהרגלו בתועה חדה, מזנק ב-15% למחיר של 34 סנט למטבע.


המטבע נסחר עתה במחיר של 47,442 דולר. התאוששות הביטקוין מגיעה אחרי ירידה חדה במהלך יוני ויולי, במהלכם רד אף אל מתחת לשווי של 30,000 דולר, אחרי שיא של כמעט 65 אלף דולר באפריל.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
הראלי במטבעות נמשך - שווי הקריפטו שב ל-2 טריליון דולר
(צילום: גטי)

העלייה במחיר הביטקוין סייעה גם להעלאת השווי של כל שוק הקריפטו אל מעל ל-2 טריליון דולר בשבת, בפעם הראשונה מאז אמצע מאי. המגמה החיובית בקריפטו בחודש האחרון נגרמה בין היתר מההערכות שתושג פשרה בנושא מיסוי הביטקוין כחלק מתכנית ההשקעות בתשתיות שעלתה להצבעה בסנאט האמריקאי.
אמנם פשרה לא הושגה בינתיים, אך חלק מחברי הסנאט תמכו בתיקונים לטובת שוק הקריפטו, דבר שמעודד את המשקיעים בחשיבה לטווח הארוך, בכל הקשור למיסוד המטבעות הדיגיטליים וניפוי של גורמים לא רצויים בשוק.
ומה עם שוד הקריפטו הגדול שארע בשבוע שעבר - כמעט כל 600 מיליון הדולר שנגנבו במטבעות קריפטו הושבו על ידי ההאקרים, כך לפי פלטפורמת פולי נטוורקס שנפרצה בשוד הקריפטו הגדול ביותר עד כה. לפי אתר CNBC, החברה הודיעה כי כל הכספים מלבד 33 מיליון דולר במטבע קריפטו טת'ר (tether) הוחזרו. היוצרים של טת'ר הצמוד לדולר הצליחו להקפיא את הנכסים מיד לאחר היוודע הפריצה.
שוק הקריפטו התמודד עם מספר מיכשולים במהלך הקיץ, כשהגדולה מביניהן היא הביקורת הרגולטורית המחודשת על התעשייה מצד הרשויות בסין, שהביאה להפסקת פעילות כריית המטבע והעברתה למדינות אחרות. זו הייתה סיבה העיקרית לירידת ערכו של הביטקוין אל מתחת לשווי של 30 אלף דולר.
שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת הקריפטו INX: "אנו עדים להפיכתו של הביטקויין ושל נכסים דיגיטליים, לנכס לגיטימי בסל ההשקעות של פרטיים, חברות ציבוריות וקרנות חסכון לסוגיהן. כל זאת במקביל, להכרה הרגולטורית בעולם לתחום מחד, והוצאה מחוץ לחוק פעילויות בתחום שאינן תחת רישוי ואסדרה מאידך. מחזורי המסחר והרווחים של חברות ציבוריות בתחום, עולים בעשרות ומאות אחוזים בשנה ומצד שני אנו רואים את הרגולטור משית קנסות על מי שאינו פועל תחת רישוי. יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר בשוק תנודתי מאוד, ויכולות להיות ירידות חדות ומימושי רווחים".