סגור
קידוח גז אסדה אסדת גז לוויתן לווייתן נובל דלק 3
אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)

"יש סיכוי שדירקטוריון קפריקון יוחלף ויבקש לבטל את המיזוג עם ניו-מד אנרג'י"

ניו‑מד שבשליטת קבוצת דלק פרסמה תשקיף בו דיווחה על זינוק של 30% בהכנסות ממאגר לוויתן, בו היא מחזיקה 45%. בנוסף, התייחסה החברה להתנגדות קרן פאליסר למיזוג עם חברת קפריקורן

בתשקיף ששלחה ניו-מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) שבשליטת קבוצת דלק (54%) לקראת המיזוג עם חברת חיפושי הנפט והגז הטבעי קפריקורן, דיווחה החברה שההכנסות ממכירת הגז הטבעי ממאגר לוויתן ב־2022 עמדו על 2.5 מיליארד דולר, עלייה של 30% לעומת שנת 2021. ניו-מד אנרג'י מחזיקה ב־45% מהמאגר, כך שחלקה בהכנסות עומד על 1.15 מיליארד דולר ב־2022. בנוסף לניו-מד, מחזיקות במאגר שברון (40%) ורציו (15%).
הזינוק בהכנסות נובע מעלייה בכמות הגז הטבעי שנמכרה מהמאגר במהלך השנה, כמו גם מהזינוק במחיר ליחידה. ב־2022 מכרו השותפות 11.4 BCM של גז טבעי ‑ עלייה של 6.3% לעומת 2021. המחיר הממוצע שקיבלה החברה ליחידת MCF בשנת 2021 עמד על 5.14 דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2022, המחיר שקיבלו השותפות עמד על 6.26 דולר.
התשקיף נערך על ידי חברת Netherland, Sewell & Associates Inc, כנדרש על פי החוק בבריטניה לקראת המיזוג. כזכור, בספטמבר 2022 הודיעו ניו‑מד וקפריקורן על מיזוג שלאחריו תוכל להיסחר החברה הממוזגת בבורסת לונדון. כאשר מזכר ההבנות נחתם, נסחרה קפריקורן בשווי של 815 מיליון ליש"ט. כיום, היא נסחרת בשווי של 763 מיליון ליש"ט. שווייה של ניו-מד בעת החתימה עמד על 10.5 מיליארד שקל, וכיום עומד על 9 מיליארד שקל. על פי המזכר, משקיעי קפריקורן יקבלו דיבידנד של 620 מיליון ליש"ט (לפי שווי מניה של 2.71 ליש"ט). כמו כן, הם יחזיקו ב־10% ממניות החברה הממוזגת.
מעבר לפרסום התשקיף, בניו-מד אנרג'י, שבניהולו של יוסי אבו, בחרו להתייחס לראשונה, בעברית, לקשיים שמערימים מחזיקי המניות בקפריקורן לקראת המיזוג שמובלת על ידי קרן ההשקעות פאליסר (Palliser), המחזיקה ב־7% ממניות קפריקורן. הקרן דרשה לכנס אסיפת משקיעים שנקבעה ל־1 בפברואר. באסיפה, ידונו המשקיעים בהדחת 7 מתוך 9 חברי דירקטוריון בקפריקורן והחלפתם בשישה מועמדים מטעמה של פאליסר. במידה ופאליסר תצליח במהלך, היא תשיג רוב בדירקטוריון, בו יהיו 8 חברים בלבד. לטענת הקרן, כ־40% ממחזיקי המניות בקפריקורן הביעו התנגדות גלויה לעסקת המיזוג, בשל המחיר הנמוך שקפריקורן תקבל ביחס לשווייה.
עד היום, בחרו בניו-מד שלא להגיב לדיווחים שפורסמו ביחס להתנגדות המשקיעים בקפריקורן לעסקה, לאחר שהסוגיה דווחה במספר כלי תקשורת זרים (ביניהם רויטרס והפייננשל טיימס). בניו-מד בחרו שגם לא להגיב למספר פניות של כלכליסט בנושא, בטענה שאינם עוסקים בנושאים פנימיים של חברות אחרות. למרות זאת, בניו-מד כן מצאו לנכון להוציא מסמך, בשיתוף קפריקורן, שמוען למחזיקי המניות בקפריקורן ומפרט את יתרונות המיזוג עבור החברה הבריטית.
על פי הדיווח שפרסמה אתמול ניו‑מד, החברות ממשיכות לקדם את העסקה כרגיל, בהתאם למזכר ההבנות. למרות זאת, בדיווח מופיע חשש שהמיזוג יבוטל: "בתשקיף של קפריקורן צוין כי במידה והצעת פאליסר תתקבל ע"י בעלי המניות, קיים סיכון מהותי שהדירקטוריון החדש של קפריקורן יבקש לבטל את העסקה. יצוין כי קיימת אפשרות שאסיפת בעלי המניות של קפריקורן תאשר את העסקה, ולאחר מכן תאשר באסיפה הנוספת את הצעת פאליסר. במקרה כזה, מרבית חברי הדירקטוריון המכהנים כיום יוחלפו, והדירקטוריון החדש עשוי לבקש לבטל את העסקה שנכרתה עם השותפות".
במידה ואכן המיזוג יתרחש, ניו-מד תהיה החברה השנייה תחת קבוצת דלק שנסחרת בבורסה בלונדון. בחודש נובמבר האחרון החלה להיסחר חברת חיפושי הנפט והגז איתקה, בשווי 2.9 מיליארד דולר. מאז החלה להיסחר החברה בבורסה בלונדון, ירדה מנייתה ב־22% וכיום שווי המניה הוא 1.81 ליש"ט, שמשקף לחברה שווי של 1.8 מיליארד ליש"ט (2.2 מיליארד דולר).