סגור

עדכונים ברשימת הגופים המשמעותיים: מור השקעות ושיכון ובינוי נכנסו

החברות מקבוצת אלקטרה של האחים זלקינד וכן קבוצת צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור, יצאו מהרשימה של תאגידים ריאליים משמעותיים והגורמים הריכוזיים. גם חברת תמר צינור נפט 10 אינטש מקבוצת דלק של יצחק תשובה הוצאה מהרשימה

קבוצת מור השקעות, שמחזיקה בשליטה בבית ההשקעות מור, נכנסת לרשימת הגופים הפיננסיים המשמעותיים. שיכון ובינוי נכנסת לרשימת הגופים הריאליים המשמעותיים.
מור בית השקעות נכנסה לרשימה לאחר ששווי כלל נכסיה חצה את רף ה-40.9 מיליארד שקל. מדובר כמובן בנכסי גמל ופנסיה מנוהלים. גם בעלי השליטה בחברה יוסף מאירוב, מיכאל מאירוב, דותן מאירוב, בנימין מאירוב, אלי לוי ויוסף לוי וכלל החברות שבשליטתם נכללו ברשימת הגורמים הריכוזיים.
שיכון ובינוי, שבשליטת נתי סיידוף ותמיר כהן, נכנסה לרשימת הגורמים הריכוזיים הריאליים לאחר שמחזור המכירות והאשראי הקובע של הקבוצה ב-2021 היה גבוה מ-6 מיליארד שקל. לרשימה נכנס גם סיידוף עצמו.
חברת אופן לגאסי טכנולוגיות מקבוצת דסק"ש, שבעלי המניות הגדולים שלה הם צחי נחמיאס והאחים זלקינד, יצאו מהרשימה של תאגידים ריאליים משמעותיים והגורמים הריכוזיים. גם חברת תמר צינור נפט 10 אינטש מקבוצת דלק של יצחק תשובה הוצאה מהרשימה.
היכללות ברשימת הגורמים הריכוזיים משמעותה שמתן רישיונות או זיכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על ידי המדינה לגורמים המנויים ברשימה, מחייבים לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ בוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל-משקית. בנוסף, להימצאות ברשימות השלכות בהקשר של חובת ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים.