סגור

עידן אלון מאסק בפתח, ועובדי טוויטר רועדים

עובדי הרשת החברתית דורשים מההנהלה תשובות בעקבות כניסתו הצפויה של בעל הבית החדש והתזזיתי; הם חוששים מגל עזיבות - של עמיתיהם ושל מפרסמים; האם קיבלו אותן? לא ממש

מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל ניסה להרגיע אתמול (ו') את כעס העובדים בפגישה של כלל עובדי החברה, בה דרשו לקבל תשובות לגבי דרכי התמודדותה עם גל העזיבות המצופה בעקבות העסקה לרכישתה על ידי אלון מאסק.


הפגישה התקיימה לאחר ההודעה על העסקה למכירת פלטפורמת המדיה החברתית למאסק עבור 44 מיליארד דולר והוא העביר ביקורת על נהלי הפיקוח על התכנים בחברה. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בכירים בחברה ענו כי הם יעקבו באופן יומיומי אחר רמת השחיקה של העובדים, אך ציינו כי עוד מוקדם מדי לדעת כיצד הרכישה תשפיע על שימור וגיוס עובדים.


2 צפייה בגלריה
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק
(צילום: AFP)

"מה דעתך האמיתית לגבי הסבירות הגבוהה מאוד שלעובדים רבים לא תהיה עבודה לאחר שהעסקה תיסגר?", שאל אחד מהם את אגרוואל. הוא ענה שבטוויטר תמיד דאגו לעובדים וימשיכו לעשות זאת.
העובדים הביעו חשש גם שהתנהגותו הלא צפויה של מאסק עלולה לערער את החברה ותפגע בה בצורה פיננסית. "האם יש לנו אסטרטגיה לטווח הקרוב לגבי התמודדות עם מפרסמים שמושכים את ההשקעות שלהם?", שאל עובד נוסף.
על כך השיבה שרה פרסונטה, אחראית קשרי הלקוחות בטוויטר, כי בחברה עובדים כדי לתקשר באופן קבוע עם המפרסמים ולהרגיע אותם ש"הדרך בה אנחנו משרתים את הלקוחות שלנו לא עומדת להשתנות", הסבירה.


2 צפייה בגלריה
פאראג אגרוול מנכ"ל טוויטר החדש מחליף את ג'ק דורסי parag Agrawal
פאראג אגרוול מנכ"ל טוויטר החדש מחליף את ג'ק דורסי parag Agrawal
המנכ"ל פאראג אגרוואל

עם זאת, לאחר הפגישה עובדים מסוימים טענו כי אינם מאמינים למה שנאמר להם. "שיח יחסי הציבור הזה לא משכנע. הם אמרו לנו לא להדליף ולעשות עבודה שאנחנו גאים בה, אבל אין שום תמריץ ברור לעובדים לעשות זאת", אמר אחד מהם לרויטרס, והוסיף כי התגמולים לעובדים הוגבלו בשל העסקה. לעומת זאת, אגרוואל צפוי להרוויח 42 מיליון דולר אם יפוטר בתוך 12 חודשים מהחלפת השליטה בחברה, כך לפי חברת המחקר Equilar.
במהלך הפגישה קרא אגרוואל לעובדים להתכונן לשינויים תחת ההנהלה החדשה, והכיר בכך שהחברה הייתה יכולה לעשות עבודה טובה יותר בשנים הקודמות. "כן, היינו יכולים לעשות דברים בצורה שונה ומוצלחת יותר, אני הייתי יכול לעשות דברים אחרת. אני חושב על זה הרבה", הודה.
מטוויטר לא התקבלה תגובה לדיווח.