סגור

ריט 1 עוברת עוד שלב בדרך להשתלט על היהלום של ישפרו: המרכז המסחרי שלה במודיעין

ביג מנהלת מאבק משפטי מול ריט 1 נגד מכירת הנכס לידיה; בשבוע שעבר פסק ביהמ"ש בלוד נגד בקשת ביג, אך היא צפויה להמשיך בהליכים המשפטיים בפרשה

ריט 1 מתקדמת בדרך לרכישת מרכז הקניות ישפרו מודיעין, אחד הנכסים המשמעותיים של ישפרו, מידי כידן דהרי וירון אדיב. קרן הריט הודיעה היום (א') כי היא מממשת את האופציה שניתנה לה לרכישת הנכס, לאחר שמוקדם יותר החודש פסק ביהמ"ש נגד בקשתה של ביג לעצור את מימוש האופציה וקבע כי אין צו איסור דיספוזיציה שמונע זאת.
בשנה החולפת, מאז השתלטו דהרי ואדיב על ישפרו, התנהל מאבק צמוד בין ביג לריט 1 בנוגע לרכישתו של הנכס. למרות הודעת מימוש האופציה, טרם נאמרה המילה האחרונה וביג צפויה להמשיך בערכאות המשפטיות בפרשה.
במארס השנה השלימו כידן דהרי וירון אדיב את רכישת ישפרו מדי נכסים ובניין. השניים רכשו את החברה תמורת 800 מיליון שקל, וכחלק מהעסקה קיבלו הלוואות מגופים שונים. במארס שילמו 650 מיליון שקל, סכום שקיבלו כהלוואה שהעמיד להם בנק מזרחי טפחות. ריט 1 העמידה ערבות של 200 מיליון שקל כחלק מאותה הלוואה של מזרחי טפחות, וקיבלה אופציה לרכוש את ישפרו מודיעין.
האופציה שניתנה לריט 1 הוענקה לה במידה וביג לא תקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים מרשות התחרות לרכישת הנכס במודיעין. אלא שביולי נתקבל האישור מרשות התחרות. עם זאת, בהמשך כידן ודהרי הודיעו לביג כי אין בכוונתם למכור לה את הנכס. בספטמבר הודיעה ביג כי תפעל באמצעים משפטיים להשלמת הרכישה.
ביג פנתה לביהמ"ש לבקשת סעדים זמניים לאיסור העסקה. ביום שני האחרון דחה ביהמ"ש המחוזי בלוד את הבקשה לאסור את העברת הזכויות בישפרו מודיעין. בהמשך לפסיקה זו הודיעה היום ריט 1 כי היא מממשת האופציה שניתנה לה לרכוש 75% מישפרו סנטר במודיעין. יתרת הזכויות בנכס מוחזקות בידי גוף אחר שלא קשור לריט 1.
1 צפייה בגלריה
מרכז מסחרי ישפרו ב מודיעין
מרכז מסחרי ישפרו ב מודיעין
המרכז המסחרי של ישפרו במודיעין
לפי הסכם האופציה ריט 1 אמורה לשלם 281 מיליון שקל לרכישת החלק המדובר, בניכוי הרווח התזרימי התפעולי (FFO) שנוצר בו מתחילת 2021 עד למועד השלמת העסקה. בנוסף תנוכה 75% מההלוואה המובטחת במשכנתא שרובצת על הנכס. היקף ההלוואה לא פורסם בהודעת ריט 1. מניית ריט 1 עלתה היום ב-1.4% למחיר המגלם לה שווי שוק של 3.8 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-36.7%.
ישפרו מודיעין סנטר הוא הנכס הגדול והמשמעותי של החברה. הוא נחשב לאחד ממרכזי הקניות הגדולים בסביבת העיר מודיעין, וככזה הוא מהווה יעד אטרקטיבי להשתלטות של חברות בתחום הנדל"ן המניב. הוא מתפרש על פני 27 אלף מ"ר וכולל מגוון חנויות ואף 10 אולמות קולנוע. לישפרו עוד מרכזים מסחריים בבאר שבע, נס ציונה, עין כרם (ירושלים), קריית גת, בית שאן וערד. לחברה גם מרכז לוגיסטי בבאר שבע.