סגור

תוכנית אימונים חדשה: פלוטון מפטרת 2,800 עובדים, ובהם המנכ"ל המייסד

יצרנית מכשירי הכושר הביתיים רחוקה מהישגיה בתקופת הסגרים; תמנה את סמנכ"ל נטפליקס לשעבר ברי מקארתי לתפקיד המנכ"ל, במקום ג'ון פולי שניהל את החברה מהקמתה; החברה מפטרת שליש מעובדיה; בסופ"ש דווח כי אמזון ונייקי שוקלות לרכוש את פלוטון

יצרנית מכשירי הכושר הביתיים פלוטון מתכננת להחליף את המנכ"ל שלה ג'ון פולי, ולפטר 2,800 עובדים - שליש מעובדיה. בחברה מעוניינים לבצע בנייה מחדש של עסקיה, כולל קיצוצים נרחבים, ברקע לביקוש היורד למוצריה, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שאושר על ידי החברה.


ברי מקארתי, סמנכ"ל הכספים לשעבר של ספוטיפיי ונטפליקס, ימונה לתפקידי המנכ"ל והנשיא, ויצטרף לדירקטוריון פלוטון. פיטורי העובדים צפויים להשפיע על 20% מהמשרות התאגידיות של פלוטון, אך לא ישפיעו על סגל ההדרכה או התוכן של החברה, כך על פי "הג'ורנל".

2 צפייה בגלריה
ג'ון פולי מנכל פלוטון היוצא
ג'ון פולי מנכל פלוטון היוצא
ג'ון פולי, מנכ"ל פלוטון היוצא
(AP)

מניית פלוטון נופלת ב-8% במסחר המוקדם היום בוול סטריט בשל הדיווח, אחרי שננעלה אמש בזינוק של 21%. נכון לאמש רשמה המניה ירידה של 31% מאז תחילת השנה.
החדשות על פיטוריו של פולי, שמנהל את החברה מאז היווסדה (הוא עצמו מייסד שותף), מגיעות לפני תוצאות הרבעון השני של פלוטון, שצפויות להתפרסם לאחר סגירת המסחר היום. בינואר דיווחה פלוטון על נתוני הכנסות ומשתמשים ראשוניים, אך טרם פרסמה את התשקיף השנתי שלה, שלדברי אנליסטים ומשקיעים צפוי לעבור תיקון כלפי מטה.
פלוטון אמרה ל"ג'ורנל" שהיא מצפה לקצץ 800 מיליון דולר בהוצאות שנתיות, ולהפחית כבר השנה את הוצאותיה בכ-150 מיליון דולר. בחברה ציינו גם כי היא מתכננת להפסיק את פיתוח פלוטון אאוטפוט פארק, מפעל בעלות של 400 מיליון דולר שהיא בונה באוהיו.

2 צפייה בגלריה
בארי מקארתי מנכל פלוטון הנכנס
בארי מקארתי מנכל פלוטון הנכנס
ברי מקארתי, מנכ"ל פלוטון הנכנס
(בלומברג)

פלוטון אמרה שבכוונתה להפחית את צוותי השילוח שלה ואת נפח מחסניה. ויליאם לינץ', נשיא פלוטון, צפוי גם הוא לעזוב את תפקידו אך להישאר בדירקטוריון, כך אמר פולי בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל".
בסוף השבוע דווח ב"פיננשל טיימס" כי אמזון ונייקי שוקלות לרכוש את פלוטון, כשלפי הערכות אפל צפויה להצטרף בהמשך. בעקבות כך המניה זינקה אתמול. מוצרי החברה זכו לביקושים גבוהים בזמן הסגרים.