סגור

נחשף בכלכליסט
סוכם: ליאורה עופר רוכשת כשליש מחברת סלע לוגיסטיקה

עופר השקעות תשלם כ־250 מיליון שקל עבור חלקה בחברה, שלה מרכזים על 120 אלף מ"ר; המניות נרכשות מידי הבעלים, משפחת גרינבוים

ליאורה עופר נכנסת רשמית לתחום הלוגיסטיקה לאחר שבסוף השבוע נחתמה העסקה שבמסגרתה עופר השקעות, חברת האחזקות שבשליטתה (85%), תרכוש כשליש ממניות סלע לוגיסטיקה לפי שווי של כ־250 מיליון שקל.


המניות נרכשות מידי הבעלים, משפחת גרינבוים. האחים שמעון ומוקי גרינבוים הקימו את סלע לוגיסטיקה ב־1978. שמעון נפטר ב־2015 ובניו, דניאל ויונתן, מחזיקים ב־50% ממנה וגם מנהלים את החברה; מוקי מחזיק במחצית השנייה של המניות.

1 צפייה בגלריה
ועידת התחזיות 2018  פאנל בכירי המשק ליאורה עופר בעלים מליסרון ועופר השקעות
ועידת התחזיות 2018  פאנל בכירי המשק ליאורה עופר בעלים מליסרון ועופר השקעות
ליאורה עופר
(צילום: עמית שעל)

במעמד החתימה נכחו ליאורה עופר, יו"ר עופר השקעות, בתה רונה אנג'ל, שמכהנת כסגנית היו"ר, ומנכ"ל החברה שי וינברג. מצד המוכרים נכחו בני משפחת גרינבוים ובכללם המנהלים שלה יונתן ודניאל.
עבור עופר השקעות, מדובר בכניסה לתחום הלוהט בשוק, לאור התגברות חסרת תקדים של רכישות הישראלים ברשת, שמגבירה את הצורך במחסנים לוגיסטיים לאחסון סחורות.
החברה הנרכשת היא רווחית ולה רווח נקי שנתי המוערך ביותר מ־20 מיליון שקל. החברה, הנחשבת לאחת הגדולות בתחומה בארץ, מחזיקה בשבעה מרכזים לוגיסטיים על פני שטח כולל של 120 אלף מ"ר. מתוכם 80 אלף מ"ר הם מחסנים מקורים סמוך לנמל אשדוד, שם ממוקם מטה החברה. בנוסף ישנו מרכז הפצה בצפון הארץ.
הקרקעות שעליהן שוכנים המרכזים שייכות לחברה אחרת של משפחת גרינבוים, וסלע לוגיסטיקה שוכרת ממנה את הקרקעות. חברת הנדל"ן לא נכללה במגעים מול עופר השקעות.
סלע לוגיסטיקה פועלת בכל שלבי שרשרת הלוגיסטיקה - הובלת מכולות מנמלי הים למרכזים, שירותי מסוף, ריקון, קליטה, התאמת המוצר לקהל הישראלי, קליטת הזמנות מלקוחות, הכנה למשלוחים וניהול החזרות מספקים ולקוחות.
עם לקוחות החברה נמנות חברות גדולות במשק כמו תדיראן, ניופאן, אלקטרה צריכה, נייק, אדידס, הוגו בוס, דיזל, ליוויס ואורבניקה.
החברה פועלת באמצעות כמה חברות־בנות. כך, שירותי ההפצה שלה מסופקים באמצעות חברת לוגיסטים (Logisteam), שמפעילה 160 משאיות חלוקה ברחבי הארץ. לחברה יש כיום 500 עובדים.
לפני שלושה חודשים חתמה סלע לוגיסטיקה על שכירת מרכז לוגיסטי מקבוצת מבנה הבורסאית, שמשתרע על פני שטח של 6,400 מ"ר על גבי קרקע של 13 דונם. המרכז הוקם בעלות של 40 מיליון שקל. סלע לוגיסטיקה שוכרת את המבנה ל־10 שנים בתמורה ל־32 מיליון שקל עבור כל התקופה.
האחזקה המרכזית של עופר השקעות היא השליטה (51.5%) במליסרון , שנסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של 13 מיליארד שקל, שגוזר לאחזקות של עופר שווי של 6.7 מיליארד שקל. מליסרון פעילה בעיקר בתחום הקניונים, אולם יש לה פעילות גם בתחום המשרדים והמגורים. עם הנכסים הבולטים של מליסרון ניתן למנות את קניון רמת אביב, גרנד קניון באר שבע ואת קניון חוצות המפרץ.
מליאורה עופר ומשפחת גרינבוים לא התקבלה תגובה.