סגור

אמזון קונה מאפולו פאוור הישראלית מערכת סולארית ב-750 אלף יורו

חברת המסחר האלקטרוני והאינטרנט תתקין יריעות סולאריות של אפולו פאוור על גגות מחסנים לוגיסטיים שלה בצרפת; מניית אפולו פאוור זינקה ב-9.1%, שווי החברה - מעל מיליארד שקל

הישג לחברת אפולו פאוור, המפתחת פאנלים סולאריים בצורה של יריעות קלות משקל: החברה הישראלית קיבלה הזמנה בהיקף של 750 אלף יורו מענקית המסחר המקוון והאינטרנט אמזון.
אמזון תתקין את היריעות הסולאריות של אפולו פאוור על גגות מחסנים לוגיסטיים שלה בצרפת. אפולו פאוור מעריכה כי תשלים את התקנת המערכת עד לסוף השנה, והודיעה כי בנוסף קיבלה הזמנה מאמזון לתכנן ולספק לה מדרכה סולארית בשביל הגישה לאותם המחסנים.
1 צפייה בגלריה
עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו פאוור
עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו פאוור
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
(צילום: רמי זרנגר)
מניית אפולו פאוור עלתה היום ב-9.1% בבורסת תל אביב - בזמן שמדד ת"א 125 נפל ב-3.1% - ושווי החברה הגיע ל-1.08 מיליארד שקל.
המניה זינקה ב-265% מינואר 2021 עד לאוגוסט - על רקע גלי האופטימיות בתחום האנרגיה הירוקה - אז הגיע שווי החברה ל-1.93 מיליארד שקל. מאז, עם התגברות הסנטימנט השלילי בקרב מניות הטכנולוגיה וחברות האנרגיה המתחדשת, בתל אביב ובחו"ל, המניה נחתכה בקרוב למחצית מערכה.
באפולו רואים בהזמנה מאמזון אבן דרך עם פוטנציאל קדימה וגם הכרה בטכנולוגיה שפיתחה. מנכ"ל החברה, עודד רוזנברג, ציין: "הפתרון שלנו מיועד לאפשר לנצל שטחי מסחר ולוגיסטיקה שלא מסוגלים לשאת את משקלם של פאנלים סולאריים מזכוכית, ולכן נדרשים לפתרון קל וגמיש. במקביל אנו מתקדמים עם הקמת מפעל ייצור חדש שעתיד להגדיל את תפוקת הייצור שלנו פי 20".
אפולו ציינה כי להערכתה ההזמנה מהווה חלק ממאמציה של אמזון במימוש החזון שלה להגיע ל-100% צריכת חשמל ממקורות מתחדשים עד לשנת 2025 וליעד של אפס פליטות פחמן עד לשנת 2040. עוד הדגישה כי תחילת העבודה באתר כפופה לקבלת אישורים שונים העונים על דרישות אמזון והרגולציה המקומית.