בלעדי
נכנסת בנעלי UMI: קרסו מוטורס הציעה לרכוש 4% מאלדן בהנפקה
משפחת דהן נסוגה מהנפקת קבוצת הרכב אלדן לאחר שסירבה להשקעה מיבואנית הרכב UMI. כעת הנפקה שוב נבחנת, וגם יבואנית הרכב של משפחת קרסו מתעניינת
קרסו מוטורס הגישה למשפחת דהן, בעלת חברת הרכב אלדן, הצעה לרכוש 4% מהמניות במסגרת IPO בבורסת ת"א, ובכך להיכנס בנעלי UMI, שנסוגה מהצעה דומה והביאה לביטול ההנפקה.
כפי שנחשף בכלכליסט, הנפקת אלדן בוטלה בשל חילוקי דעות בין בני משפחת דהן על רקע הצעת קבוצת הרכב לרכוש 5% מהמניות.
חלקם חששו שיבואנית שברולט, איסוזו וקדילאק של המשפחות עיני ודנון תשתמש במניות כמנוף לחץ על בני המשפחה בהצעות על עסקאות שמחייבות רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה, זאת בעוד השתיים מתחרות בתחום הליסינג – אלדן פועלת בתחום ו־UMI מחזיקה באוויס. בסביבת UMI הבהירו שמבחינתם ההחזקה נועדה להיות פיננסית בלבד.
בעסקה שהתגבשה עם UMI היתה הנפקת אלדן אמורה לצאת לדרך לפני שווי 760 מיליון שקל, נמוך מההון העצמי בסוף 2024, שעמד על 838 מיליון שקל, ונמוך משאיפות משפחת דהן לשווי של מיליארד שקל. לאחר נסיגת UMI, שלא הסכימה לנתח קטן יותר, שיקפו הזמנות המוסדיים שווי של 720 מיליון שקל, שדהן לא הסכימה לו.
יוסי דהן, שמחזיק ב־45% מהחברה, אמור היה למכור נתח משמעותי, כדי להתמקד בקרן הפילנתרופית שהקים. יש לו מניית זהב בחברה, והוא אמור היה למכור 21% תמורת 160 מיליון שקל. שניים מבניו, שלומי ושי, מכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים כל אחד ב־18.3%.
ב־5 במאי הודיעה אלדן על ביטול ההנפקה: וב־7 במאי בערב הודיעה אלדן על חזרת ההנפקה לשולחן. "החברה קיבלה ממשקיעים פוטנציאליים הצעות למתווים שונים של עסקאות במניות החברה, והוחלט לחדש את בחינת המהלך או מהלכים אחרים למכירת המניות". המשפחה תבחן את הצעת קרסו, תחליט אם לקבלה, ובהתאם תוציא את ההנפקה לדרך. גם לקרסו, המייבאת את רנו, ניסן וצ'רי, יש פעילות ליסינג באמצעות קל אוטו, אך היא אינה מתחרה שקולה לאלדן, שפעילות הליסינג שלה דומה בהיקפה לשל UMI. מנגד, משפחת דהן בוחנת גם אפשרות למכור 20% מהמניות לגורם אחד, בלי הנפקה.
מנכ"ל קרסו איציק וויץ.