סגור

בהמתנה לפד ולמודי'ס: הדולר ממשיך להיחלש, נסחר מתחת ל-3.64 שקלים

הדולר יורד ב-0.4% מול המטבע המקומי, היורו נסוג ב-0.5% ונסחר ב-3.94 שקלים; בכירי האוצר מנהלים שיחות עם ראשי מודי'ס בניסיון למנוע הורדת דירוג לישראל; הפד צפוי להותיר הערב את הריבית ללא שינוי, על 5.5%. בלאקרוק: "הפד לא נמצא כעת במרוץ להורדות ריבית, גם בישיבה של מרץ זה יהיה מוקדם מדי"

השקל ממשיך להתחזק: הדולר יורד ב-0.4%, ונסחר מתחת ל-3.64 שקלים. היורו יורד ב-0.5%, נסחר ב-3.94 שקלים (הדולר היציג ירד אתמול ב-0.9% ל-3.652, היורו ירד ב-0.8% ל-3.959 שקלים). בשוק העולמי, היורו יציב, נסחר ב-1.08 דולר.
על הפרק בשוק המקומי, ציפייה להודעה קרובה של חברת מודי'ס על הורדת דירוג לישראל. לפי דיווח ב-YNET, בכירי משרד האוצר, ובתוך כך השר בצלאל סמוטריץ', מנהלים בימים האחרונים שיחות עם ראשי מודי'ס בניסיון לשכנע שאין מקום כעת להורדת הדירוג.
בשווקים העולמיים מצפים להודעת הפד שתתפרסם הערב ב-21:00, ובעיקר למסיבת העיתונאים של היו"ר ג'רום פאוול. לפי ההערכות בשווקים, הריבית תישאר ללא שינוי, על 5.50%, והשאלה העיקרית נוגעת לתחזיות להמשך הדרך.
"הפד לא נמצא כעת במרוץ להורדות ריבית, אני עדיין חושב שגם בישיבה של מרץ זה יהיה מוקדם מדי", אמר ריק ריידר (Rick Rieder), מנהל השקעות האג"ח הראשי בבלאקרוק.
"כדי שהפד יכול להוריד ריבית במרץ אנחנו צריכים לראות כמה נתוני מאקרו ברורים על האטה בכלכלה, ביחס לנתונים החזקים שאנחנו רואים כרגע. ההערכה שלי היא שניתן להמתין עד מאי. לדעתי הם יתחילו להוריד 25 נקודות בסיס בכל פגישה מחודש מאי עד לסוף השנה", אמר עוד ריידר.
בניגוד לעמדתו, להערכת בנק אוף אמריקה, כן צפויה הורדה כבר במרץ. "נראה כי ההפד מרוצה מהמצב הכללי של הכלכלה ומההתקדמות בהפחתת האינפלציה. אנו ממשיכים לצפות להורדת הריבית הראשונה במרץ…. הפד צריך זמן כדי לראות יותר נתונים. סביר להניח שהיום השפה בהצהרה של הפד תהיה ניטראלית״.