סגור

הדולר מתחזק בפתיחת שבוע המט"ח, נסחר בסביבת 3.64 שקלים

הדולר עולה ב-0.4% מול המטבע המקומי, היורו מתחזק ב-0.5%, נסחר מעל 3.93 שקלים; פייפר סנדלר, על התוכניות של הפד: "מוקדם מדי לומר שהורדת ריבית ביוני היא עניין סגור, יש אי וודאות גבוהה בתחזית הכלכלית"

נסיגה מתונה בשקל בפתיחת שבוע המט"ח המקומי - הדולר עולה ב-0.5% ונסחר קרוב ל-3.64 שקלים. היורו מתחזק ב-0.5%, נסחר מעל 3.93 שקלים. בשווקים העולמיים, היורו עולה ב-0.1%, נסחר מעל 1.08 דולר.
על פניו, צפוי שבוע רגוע בשוק שערי החליפין מבחינת אירועי מפתח - למעט ביפן שם יתפרסמו בשישי נתוני האינפלציה של חודש מרץ. בשוק המקומי, ישיבת בנק ישראל הבאה הולכת וקרבה, צפויה להתקיים ב-8 באפריל - לפני פרסום מדד המחירים של מרץ. בפגישה פברואר הותיר בנק ישראל את הריבית ללא שינוי, על 4.50% - אף שטרם ההחלטה חלק מהותי בתחזיות היו להורדה של 0.25%.
"הדגשנו בעבר את החשיבות של שער החליפין, גם על סביבת האינפלציה וגם על החלטת הריבית. על אף איום האינפלציה מכיוון המדיניות הפיסקאלית המרחיבה, ההאצה הצפויה במחירי השכירות והשיבושים באספקה (הובלה ימית, מיעוט הטיסות). בנק ישראל יכול להוריד באפריל את הריבית ל- 4.25% ועדיין לשמור על ריבית ריאלית גבוהה יחסית", אמרו כלכלני לידר, בראשות יונתן כץ.
הפד "הרגיע" את השווקים בשבוע שעבר, כשאישרר את כוונתו לבצע שלוש הורדות ריבית במהלך השנה - בצירוף המסר המבטיח של היו"ר פאוול, הדולר הגיב בנסיגה חזקה.
לאחר התגובה הראשונה, בשווקים עדיין לא בטוחים מתי הפד יבצע את הורדת הריבית הראשונה שלו, ואם אכן נתוני האינפלציה בארה"ב יאפשרו לו להשלים ב-2024 שלוש הורדות.
החלטות הריבית הבאות של הפד יהיו ב-1 במאי, ב-12 ביוני וב-31 ביולי. "אני לא אתפלא אם הם ימתינו עד לישיבה של יולי", אמר אית'ן האריס (Ethan Harris), לשעבר הכלכלן הראשי בבנק אוף אמריקה.
"ינואר-פברואר היום חודשיים רעים מבחינת נתוני האינפלציה, הם צריכים עוד שני מדדי מחירים ידידותיים לפני שהם יוכלו ללחוץ על ההדק. זה אולי לא יגיע בזמן לפני הישיבה של יוני. כך שאני חושב שתהיה מחלוקת, האם זה יקרה ביוני או לא", אמר עוד האריס.
עמדה דומה הציג בנסון דורהם (Benson Durham), העומד בראש חטיבת המדיניות הגלובאלית בפייפר סנדלר. "אני חושב שמוקדם מדי לומר שהורדת ריבית ביוני היא עניין סגור. נתוני המאקרו עדיין לא יציבים ויש אי וודאות גבוהה בתחזית הכלכלית", אמר דורהם.