סגור
core scientific
מרכז של קור סיינטיפיק (צילום: AP)

עוד פשיטת רגל בקריפטו - הפעם של חברת כרייה

לפי דיווח ב-CNBC, קור סיינטיפיק תגיש היום בקשה להגנת צ'אפטר 11 מפני נושים - התוכנית של החברה היא להגיע להסדר עם בעלי המניות והחוב שיאפשר את המשך הכרייה; שווי החברה שעמד בהנפקה ביולי 2021 על 4.3 מיליארד דולר צלל ל-78 מיליון דולר בלבד

חברת כריית הקריפטו קור סיינטפיק (Core Scientific) תגיש היום בקשת הגנה מפני נושים בהליך פשיטת רגל, צ'אפטר 11. כך לפי דיווח ב-CNBC. החברה שנסחרת בנאסד"ק הגישה את הבקשה לבית משפט בטקסס.
קור סיינטיפיק הכורה בעיקר מטבעות דיגיטליים בכירים, בהובלת ביטקוין, עדיין מייצרת מזומנים ברמה גבוהה יחסית, אך הסכום לא מספיק להוצאות שלה, ובעיקר לתשלומים עבור הציוד שהיא שוכרת לטובת הכרייה – תשתיות מחשוב בהיקף אדיר (שרתים, מחשבים ועוד).
לפי מקור ששוחח עם CNBC, החברה לא מתכוונת להפסיק את הפעילות ולמכור את הנכסים לטובת תשלום חוב – התוכנית שלה בשלב זה היא להגיע להסדר ישיר עם בעלי החוב שלה, (רובם הגדול גם בעלי מניות בחברה, שיאפשר את המשך הכרייה.
שווי השוק של קור סיינטפיק צלל השנה ב-98% , בעקבות הצניחה בשווי המטבעות הדיגיטליים, והוא עומד עתה על 78 מיליון דולר בלבד – מול שווי של 4.3 מיליארד דולר במועד הנפקת הספק של החברה ביולי 2021.
הכתובת במקרה של קור היתה בהחלט על הקיר – כבר באוקטובר הודיעה החברה כי בעלי המניות עלולים לאבד לחלוטין את ההשקעה שלהם לנוכח המצב בשוק, אך הדברים ישתנו במקרה שהשוק יתאושש. החברה ציינה אז כי לא תוכל לעמוד בפירעונות הקרובים שלה, באוקטובר ובנובמבר.
כמעט 2 טריליון דולר נמחקו מסקטור הקריפטו בשנה האחרונה, על רקע עליית הריבית והחשש מההאטה הכלכלית, בארה"ב ובעולם.
נפילת השווי ואבדן האמון הובילו לקריסת שורה של חברות בסקטור, בעיקר בתחום המסחר והאשראי - בין היתר של צלזיוס, וויאג'ר וט'רי ארוז (Three Arrows Capital). המכה הקשה ביותר נרשמה בחודש שעבר עם פשיטת הרגל המפתיעה של FTX.