סגור
המבורגר צמחוני של חברת ביונד מיט
המבורגר צמחוני של חברת ביונד מיט. ישיקו השנה גרסה בריאה יותר (צילום: אתר החברה)

ביונד מיט היכתה את התחזיות והשווי שלה הוכפל בין לילה

יצרנית תחליפי הבשר דיווחה על הכנסות של 73.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי בעוד שהצפי בשוק עמד על 66.8 מיליון דולר. בחברה הודיעו גם כי יורידו את העלויות התפעוליות ויעלו מחירים על המוצרים וזאת כדי לשפר את שולי הרווח. "שומרים על אופטימיות זהירה", אמר המנכ"ל

מניית ביונד מיט זינקה ביותר מ-100% במהלך המסחר המאוחר לאחר שפרסמה את תוצאות הרבעון הרביעי, שעקפו את התחזיות - בסוף הפעילות עמדה המניה על פלוס 74%. במקביל הצהירה החברה כי תפעל להוריד משמעותית את עלויות התפעול ב-2024 ותעלה את מחירי המוצרים.
יצרנית תחליפי הבשר דיווחה על הכנסות של 73.7 מיליון דולר, ירידה של 7.8% לעומת שנה קודם לכן, אך מעל לצפי בשוק שעמד על 66.8 מיליון דולר. הצמיחה בשווקים הבינלאומיים עזרה לקזז על ירידה בארה"ב.
עם זאת, ההפסד ברבעון היה גבוה כמעט פי 3 מהתחזיות ועמד על 155 מיליון דולר, שהם הפסד של 2.40 דולר למניה. עבור השנה נוכחית בחברה פרסמו תחזית להכנסות בטווח של 315-345 מיליון דולר.
החברה, שמספקת בשר מהצומח לרשתות מזון מהיר כמו מקדונלד'ס ויאם ברנדס, הודיעה כי תעלה ברבעון השני את המחירים של חלק מהמוצרים, וזאת על מנת להעלות את שולי הרווח. "להערכתנו שינויי המחירים הללו ישפיעו משמעותית על שולי הרווח שלנו השנה", מסר המנכ"ל אית'ן בראון בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות.
עד כה החברה דווקא העדיפה להוריד מחירים בניסיון למשוך את הצרכנים בתקופה של אינפלציה גבוהה. התחזית כעת היא ששולי הרווח יעמדו על סביב 15%, זאת בעוד שעבור 2023 דיווחו על שולי רווח שליליים של 24.1%.
בראון חשף גם צעדים נוספים בהם מתכוונת החברה לנקוט על מנת להגיע לרווחיות, ביניהם השקת המבורגר טבעוני חדש ובריא יותר. "אנחנו שומרים על אופטימיות זהירה. עברנו מספר שנים לא פשוטות, אך באמצעות השינויים הללו...אנחנו מאמינים שניצור מרווח לעצמנו לחזור לצמיחה", הוסיף בראון.