סגור

הרשויות באיי הבהאמה השתלטו על נכסי FTX ב-3.5 מיליארד דולר

לפי דיווח בבלומברג, נציבות הביטחונות באיי הבהאמה אמרה שהנכסים הדיגיטליים של בורסת הקריפטו שקרסה והופקעו על ידה ב-12 בנובמבר נמצאים תחת "שליטתה הבלעדית", עד שבית המשפט העליון במדינה יאפשר להחזירם ללקוחות ולנושים, או למפרקים

הרשויות באיי הבהאמה השתלטו על 3.5 מיליארד דולר בנכסים דיגיטליים של FTX, לאחר שהחברה פנתה בבקשה לפשיטת רגל על בסיס מידע שסופק על ידי מייסד החברה, סם בנקמן-פריד, כך על פי דיווח אתמול בסוכנות הידיעות בלומברג.
נציבות הביטחונות של איי הבהאמה הפקיעה את הנכסים הדיגיטליים של FTX, ששוויים מוערך ב-3.5 מיליארד דולר, ב-12 בנובמבר, מסיבות של "התפוגגות בלתי נמנעת" שלהם עקב החששות שהועלו על ידי בנקמן-פריד, שכוללים מתקפות סייבר נגד החברה, כך הודיע הרגולטור.
תוך שעות מהגשת הבקשה של FTX ב-11 בנובמבר, כ-372 מיליון דולר במטבעות דיגיטליים נגנבו מהחברה, כך על פי המסמכים שהגישה לבית המשפט. FTX איבדה כ-700 מיליון דולר במטבעות קריפטו תוך 24 שעות, על פי חברת מחקר הבלוקצ'יין ננסן.
נציבות הביטחונות של איי הבהאמה אמרה שהנכסים הדיגיטליים נמצאים תחת "שליטתה הבלעדית" באופן זמני, עד שבית המשפט העליון של המדינה יאפשר לרגולטור להחזירם ללקוחות ולנושים, או למפרקים. הדבר עשוי להיות הקלה עבור חלק מלקוחות FTX, לאחר שהמנכ"ל הנוכחי של החברה, ג'ון ריי השלישי, המפקח על ארגונה מחדש, הזהיר שלקוחותיה הבינלאומיים עשויים להפסיד יותר כסף מעמיתיהם האמריקאים.
רשויות בהאמה בודקות גם את רשת הקשרים בין FTX, וחברת המסחר שלה – אלמידה ריסרץ'. משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה פלילית נפרדת לגבי הנכסים הגנובים, שאינה קשורה לחקירת ההונאה שבה מואשם בנקמן-פריד, כך דיווחה בלומברג. בית המשפט העליון של המדינה רמז שהנציבות צריכה לשתף נושים אמריקאים ונציגיהם במידע שלה לגבי נכסים דיגיטליים של FTX, לדברי הרגולטור.