סגור

בלעדי
ג'וליאן אסוס עוזב את מגדל שוקי הון

אסוס, שמנהל את פעילות הבנקאות להשקעות של בית ההשקעות, יעזוב אותו בסוף השנה לאחר שלוש שנים; אסוס ניהל בעבר את חבר הבורסה של אי.בי.אי

ג'וליאן אסוס, מנכ"ל מגדל בנקאות להשקעות, צפוי לעזוב בסוף השנה, כך נודע לכלכליסט. אסוס מנהל את חברת הבנקאות להשקעות של מגדל שוקי הון מאז יולי 2018. במסגרת זו היה אחראי על פעילות הבנקאות להשקעות, החיתום וההפצה, וכן לקח חלק בפעילות ההשקעות האלטרנטיביות.
קודם לכן אסוס ניהל את חבר הבורסה של בית ההשקעות אי.בי.אי במשך כשבע שנים. עזיבתו את אי.בי.אי הגיעה כשברקע התרחש אירוע בו מספר לקוחות בית ההשקעות נכנסו לחריגת אשראי בעקבות זינוק במדד הפחד, שהסבו הפסדים של 35 מיליון שקל, והביאו להגשת תביעה של בית ההשקעות נגדם. אסוס כיהן בעבר גם כיו"ר איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים.
מגדל שוקי הון היתה שותפת מיעוט של אי.בי.אי בחבר הבורסה שלה, ומכרה בסופו של דבר את אחזקותיה בחבר הבורסה לאי.בי.אי.
מגדל שוקי הון הוא בית ההשקעות של קבוצת מגדל. הוא מנהל כיום כ-55 מיליארד שקל ופועל בעיקר בתחומי קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות ובנקאות להשקעות. בשנתיים האחרונות נרשמה צמיחה חדה בנכסי בית ההשקעות בעיקר בקרנות הנאמנות, והוא המגייס הגדול בענף מזה כשנה וחצי. אולם בתחום הבנקאות להשקעות עדיין לא הפך מגדל שוקי הון לשחקן דומיננטי.