סגור

פאגאיה מתמזגת עם הספאק EJFA לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר

חברת הפינטק הישראלית שהוקמה ב-2016 ופועלת בתחום הצומח של מתן אשראי והערכת שווי של נכסים פיננסיים, חתמה על מיזוג עם EJF Acquisition. לקופת פאגאיה יוזרמו 488 מיליון דולר. בשנה האחרונה שילשה פאגאיה את מצבת כוח האדם והיא מעסיקה 350 עובדים, בישראל ובארה"ב

עסקת ענק בהייטק הישראלי. חברת הפינטק פאגאיה (Pagaya), שפועלת בתחום הצומח של מתן אשראי והערכת שווי של נכסים פיננסיים, חתמה הלילה על מיזוג עם ספאק לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר.


פאגאיה מתמזגת עם ספאק בשם EJF Acquisition (סימול בנאסד"ק: EJFA). לקופת פאגאיה יוזרמו 488 מיליון דולר, 288 מיליון שגייס הספאק ו-200 מיליון דולר מגיוס ה-PIPE.
באפריל האחרון נחשף בכלכליסט כי פאגאיה מנהלת מגעים עם ספאק לפי שווי של 8 מיליארד דולר. בנק ג'יי. פי מורגן הוביל את המגעים מטעם החברה.
באותה ידיעה נחשף כי את שלושת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה בקצב הכנסות שנתי של כ־300 מיליון דולר ורווח נקי שמשקף רווח נקי של 100 מיליון דולר בשנה. ב־2019 עמדו ההכנסות על 100 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
מייסדי פאגאיה מימין אביטל פרדו יהב יולזרי ו גל קרובינר
מייסדי פאגאיה מימין אביטל פרדו יהב יולזרי ו גל קרובינר
מייסדי פאגאיה. מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר
(צילום: ענבל מרמרי)

פאגאיה הוקמה ב־2016 על ידי היזמים גל קרובינר, שמכהן כמנכ"ל; אביטל פרדו, שמכהן כמנהל הטכנולוגיה (CTO); ויהב יולזרי, שמכהן כמנהל הכנסות ראשי (CRO).
פאגאיה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית שמאפשרת למנפיקי אשראי להגדיל ולשפר את מתן האשראי שלהם, וזאת באמצעות יכולות חיתום והערכת סיכונים מתוחכמת. החברה נהנתה מזינוק חד בשימוש במוצריה מאז פרוץ מגפת הקורונה בחודש מרץ בשנה שעברה, וכיום היא מספקת את הפתרונות שלה לרוב פלטפורמות מתן האשראי האינטרנטיות בארה"ב, וכן לבנקים רבים.
בשנה האחרונה שילשה פאגאיה את מספר העובדים שלה, כך שכיום היא מעסיקה 350 עובדים, 250 מתוכם בישראל והיתר בניו יורק.
ביוני 2020 גייסה פאגאיה 102 מיליון דולר בסבב גיוס אותו הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור. פאגאיה, שמתמחה בניהול השקעות אלטרנטיביות באמצעות טכנולוגיה, גייסה בסך הכל 146 מיליון דולר מאז שהוקמה. ויולה ונצ'רס היתה המשקיע הראשון בחברה ומושקעים בה גם פועלים שוקי הון וכלל ביטוח.