סגור
ועידת הכלכלה והתעשיה 2020 מינגלינג אייל שוחט
אייל שוחט (צילום: אוראל כהן)

אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים לשעבר, מתמנה למנכ"ל טופ גאם

שוחט סיים לאחרונה כהונה של 5 שנים כמנכ"ל סודהסטרים; המנכ"ל הנוכחי של טופ גאם, עמיחי בר-ניר, יעבור לארה"ב לנהל את החברה הבת האמריקאית של החברה; טופ גאם מייצרת תוספי מזון שמיוצרים כסוכריות גומי

אייל שוחט ימונה למנכ"ל טופ גאם - שוחט סיים לאחרונה את תפקידו כמנכ"ל סודהסטרים לאחר כהונה של חמש שנים. לפני כן שימש כסגן נשיא בפרוטרום במשך תשע שנים.
המנכ"ל הנוכחי של טופ גאם, עמיחי בר-ניר, יעבור לארה"ב, וינהל את החברה הבת האמריקאית של החברה.
טופ גאם היא חברת תוספי מזון שמיוצרים כסוכריות גומי, נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של 645 מיליון שקל. לפני כחודש היא השלימה גיוס הון של 70 מיליון שקל מגופים מוסדיים מקומיים וגם בהשתתפות של מספר קרנות השקעה מחו"ל, וזאת למרות שהמפעל המרכזי של טופ גאם ממוקם בשדרות. הוא פועל בצורה חלקית במהלך תקופת המלחמה.
מטרת הגיוס היא להתרחב בשוק האמריקאי באמצעות רכישת חברות מקומיות. את תשעת החודשים הראשונים של 2023 סיימה טופ גאם עם הכנסות של 37.2 מיליון דולר, המשקפות קצב צמיחה של 18% מול התקופה המקבילה. הרווח הנקי הגיע ל-2.2 מיליון דולר, לאחר שנפגע משינויים בשערי המטבעות ומעלויות של עסקת רכישת שלא יצאה לפועל.
לשוחט (50), שייכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2024, ניסיון רב בשוק המזון ותוספי התזונה. הוא כיהן בשורה ארוכה של תפקידים בסודהסטרים, בהם סמנכ"ל לעניינים משפטיים וסמנכ"ל פיתוח עסקי, כשהוא מרחיב את פעילותה בעיקר באירופה. הוא היה אחד המנהלים הבכירים בחברה שהובילו את הליך מכירתה לפפסיקו העולמית ב-3.2 מיליארד דולר ב-2018.