סגור
פרטנר
פרטנר (צילום: ערן גרנות)

פרטנר: מנויי הסלולר המשיכו לעלות, ירידה נוספת בלקוחות הטלוויזיה לפני השקת השירות החדש

קבוצת התקשורת רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 6% ברווח ל-90 מיליון שקל, בין היתר הודות להכנסה חד פעמית ממע"מ; מספר מנויי הסלולר צמח ב-32 אלף, בשירות הטלוויזיה עזבו את פרטנר 9,000 מנויים; בספטמבר השיקה החברה שירות טלוויזיה חדש בשת"פ עם yes, והשפעותיו ייכנסו לדוחות הבאים

קבוצת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של 2025 עם רווח נקי של 90 מיליון שקל, עלייה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
פרטנר, בניהולו של אבי גבאי (שמהווה גם חלק מקבוצת השליטה), הציגה המשך של המגמות שמאפיינות אותה מתחילת השנה: עלייה במספר מנויי הסלולר לצד המשך אובדן מנויים בשירות הטלוויזיה, רגע לפני השקת הממשק החדש שנוצר בשיתוף הפעולה שנחתם בין החברה לבין yes.
במגזר הסלולר דיווחה פרטנר על הכנסות של 353 מיליון שקל בנטרול ההכנסות מדמי קישוריות גומלין. מדובר בעלייה של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ממכירת ציוד במגזר זה עמדו על 120 מיליון שקל, צמיחה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה על 44 שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, כשמספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב-32 אלף בהשוואה לרבעון המקביל והגיע ל-2.7 מיליון. מספר מנויי הפריפייד של החברה ממשיך לרדת, כך שרוב הצמיחה היא במנויי פוסטפייד (משלמים חשבונית חודשית). בחברה תולים את צמיחת המנויים - שינוי מגמה מתחילת השנה אחרי שנתיים של נטישה - בשדרוג הרשת.
בתחום התקשורת הקווית, שבו פרטנר פעילה בתחום האינטרנט על גבי סיבים ובשירות הטלוויזיה, פרטנר רשמה ירידה של כ-11% בהכנסות (בנטרול דמי קישוריות) ל-317 מיליון שקל, כתוצאה מעסקה גדולה עם לקוח עסקי ברבעון המקביל אשתקד.
מנויי אינטרנט על גבי רשת הסיבים עלו ב-36 אלף ל-457 אלף. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט עמדה על 95 שקל, עלייה של חמישה שקלים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
רגע לפני ההשקה של שירות הטלוויזיה החדש, פרטנר פלוס, שנוצר כתוצאה משיתוף הפעולה שנחתם בין החברה לבין yes, מצבת מנויי הטלוויזיה של פרטנר המשיכה להתכווץ ועמדה ברבעון האחרון על 196 אלף מנויים, ירידה של 9,000 מנויים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שירות הטלוויזיה החדש הושק בספטמבר והשפעותיו יוכלו להימדד רק ברבעון הרביעי.
על הרווח ברבעון השלישי השפיעה לחיוב גם הכנסה ממע"מ על חבילות משולבות שפרטנר מוכרת לשירותי הטלוויזיה של נטפליקס. בחברה הפרישו לאורך שנים מע"מ על הסליקה לנטפליקס ובעקבות עמדה שהגישו לרשות המסים ואכן התקבלה, בוטלה ההפרשה בגובה 38 מיליון שקל.
בפרטנר התייחסו בדוחות לכוונת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית בקבוצת בזק ובקבוצת HOT, שיצאה לשימוע להערות הציבור בחודש שעבר. בפרטנר מעריכים שביטול או הקלות נוספות החלות על שתי המתחרות, אם יתקבלו בסופו של התהליך, עלולות להשפיע לרעה את תוצאותיה.
פרטנר הגישה בספטמבר הצעה בלתי מחייבת לאלטיס לרכישת פעילות הלקוחות העסקיים של קבוצת HOT במגזר הנייח והנייח, אך אין אינדיקציות לגבי תחילתו של מו"מ בנושא.
במקביל, בשבוע שעבר הגישה פלאפון המתחרה הצעה לרכישת כלל פעילות HOT מובייל, במהלך שאם יבשיל ויוכשר רגולטורית, עשוי להוציא שחקן נוסף משוק הסלולר – מה שעשוי לפעול לטובתה של פרטנר.
מניית פרטנר השלימה בשנה האחרונה זינוק של 95% ושווי החברה עומד כיום על כ-6.9 מיליארד שקל. במרץ חילקה החברה דיבידנד לראשונה מזה עשור בעקבות ההתאוששות בתוצאותיה.