סגור

הייצוא הישראלי לוול סטריט על גל חיובי והמכפילים כבר פחות מופרכים

שלוש הישראליות מהגדולות בוול סטריט, מאנדיי, איירונסורס וגלובל־אי, הציגו אתמול תוצאות לרבעון השלישי עם קצב צמיחה דו־ספרתי, אף שככל שהמספרים גדלים, צמיחה מטאורית הופכת לקשה יותר. שלושתן גם העלו את התחזית השנתית

מצעד הדו"חות הכספיים של חברות הענק הישראליות החדשות סיפק אתמול הזדמנות לבחון שוב את רמות השווי שאליהן נסקו בחודשים האחרונים.
מאנדיי, איירונסורס וגלובל־אי הפכו בתוך חודשים ספורים מעוד יוניקורנים למובילות החברות הישראליות במונחי שווי שוק. ברקע כמובן השאלה האם הביצועים שלהן מצדיקים את המכפילים שבהם הן נסחרות.
שלוש החברות החדשות סיפקו את הסחורה בכל הקשור לקצב צמיחת ההכנסות, שנותר דו־ספרתי גבוה אף שכל החברות, ובעיקר איירונסורס, כבר מגיעות להיקפי מכירות משמעותיים שבהם חוק המספרים הגדולים מתחיל להקשות על צמיחה מואצת.
מבין השלוש רק איירונסורס היא חברה רווחית, אך העובדה שמאנדיי וגלובל־אי מפסידות כמעט ולא מעניינת את המשקיעים, שמתמקדים היום במניות של חברות הצמיחה החדשות. אפילו לא מכפיל ההכנסות עומד היום בלב העניין, אלא מכפיל שמשקלל גם את קצב הצמיחה - וזה נתון ששלושתן מצטיינות בו. לפתע, הן כבר לא נראות יקרות כל כך. כך למשל, גלובל־אי הגיעה לאחר הנפילה של אתמול למכפיל של 20 על ההכנסות הצפויות בשנה הבאה, ובאיירונסורס המכפיל הזה עומד על 25.
3 צפייה בגלריה
2 ערן זימנן ו רועי מן מנכ"לים משותפים מאנדיי monday.com
2 ערן זימנן ו רועי מן מנכ"לים משותפים מאנדיי monday.com
רועי מן, מייסד מאנדיי
(צילום: נתנאל טוביאס)
ואולם עבור המשקיעים המסורתיים, שבוחנים את החברות גם במונחים "של פעם" ומחפשים את השורה התחתונה - רמות השווי של השלוש - הן עדיין מאתגרות את ההיגיון. יהיה להם קשה להתמודד עם המשפט הבא, שאמר אתמול ל"כלכליסט", רועי מן, מייסד ומנכ"ל משותף במאנדיי: "אנחנו לא מכוונים לרווח. יש לנו אמנם שיפור במדדים של יעילות תפעולית, אבל השוק שלנו כל כך גדול וההזדמנות ענקית, שמה שצריך הוא לשים את הרגל על הגז".
במקרה של מאנדיי וגלובל אי המשקיעים מיהרו לממש את הרווחים והפילו את המניות. בעיקר בלטה מאנדיי שקרסה לאחר שעידכנה כי מחר צפויה להסתיים תקופת החסימה על מניות החברה מאז ההנפקה. כך שבתקופה הקרובה עשוי להיות לחץ שלילי על המניה חרף הביצועים הטובים. רק איירונסורס נסחרה אתמול בעלייה.

מאנדיי

ההכנסות של החברה הוכפלו רבעון שני ברצף

מאנדיי, שפיתחה כלי תוכנה לעבודה יעילה בארגונים, ממשיכה עם המומנטום החיובי בצמיחתה. החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 93 מיליון דולר, כפול מהכנסותיה ברבעון המקביל וגבוה יותר מהתחזית שהיא עצמה סיפקה ברבעון הקודם, להכנסות של פחות מ־80 מיליון דולר.
גם ברבעון הקודם צמחה מאנדיי בשיעור דומה. החברה אמנם עדיין מפסידה, אך הצליחה להקטין את ההפסד התפעולי ל־29 מיליון דולר לעומת 40 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
מאנדיי סיפקה גם תחזית טובה לרבעון הרביעי. החברה צופה המשך צמיחה בהכנסות לרמה של 88-87 מיליון דולר, שישקפו האטה קלה בקצב הצמיחה ל־75%. בסיכום השנתי היא תגיע להכנסות של 300 מיליון דולר, קצב צמיחה של כמעט 90% שנשמר חרף המספרים הגבוהים יחסית שהשיגה החברה. עם זאת ההפסדים עדיין כבדים ובסיכום השנתי צפוי למאנדיי הפסד תפעולי של 65 מיליון דולר.
למאנדיי יש קופת מזומנים של 876 מיליון דולר, אך בניגוד לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות, שיצאו למסע קניות לאחר ההנפקה, היא דווקא לא מתכננת רכישות. "אנחנו לא מרגישים צורך לקנות חברות משום שההזדמנות במוצר שלנו גדולה מאוד", אמר מן ל"כלכליסט".
3 צפייה בגלריה
חגיגת פתיחת מסחר Monday.com מאנדיי ב נסאדק
חגיגת פתיחת מסחר Monday.com מאנדיי ב נסאדק
הנפקת מאנדיי בנאסד"ק. "לא מרגישים צורך לקנות חברות"
(Nasdaq)
איירונסורס

ההכנסות זינקו ב־60%, החברה העלתה את התחזית

איירונסורס, חברת המשחקים והאפליקציות, הציגה קפיצה של 60% בהכנסותיה ברבעון השלישי, ולאור זה העלתה את התחזית השנתית לטווח של 540-535 מיליון דולר. זאת לעומת תחזית קודמת להכנסות של 520-510 מיליון דולר.
התחזית החדשה משקפת קצב צמיחה שנתי של 35% ולא כוללת את השפעת שתי הרכישות שביצעה בחודש האחרון. הרכישה הגדולה מביניהן, ב־400 מיליון דולר, היא של tapjoy האמריקאית. החברה הנרכשת היא בעלת פרופיל פעילות כמעט זהה לזה של איירונסורס, והיא אמורה להרחיב את בסיס הלקוחות שלה. השנייה היא בידלגו הישראלית, שרכישתה נאמדת ב־100 מיליון דולר. רכישה זו נועדה להכניס את איירונסורס לתחום של ניתוח אפקטיביות של קמפיינים שיווקיים. הרכישות הללו התאפשרו בין היתר בזכות גיוס ענק שהשלימה החברה עם מיזוגה לתוך ספאק, כך שקופת המזומנים שלה מונה לפני השלמת הרכישות כמעט 800 מיליון דולר.
איירונסורס רשמה הכנסות של 140 מיליון דולר ברבעון השלישי. בניגוד למרבית הישראליות שהצטרפו השנה לוול סטריט, איירון סורס היא רווחית, וברבעון השלישי הרוויחה 19 מיליון דולר. לחברה יש 332 לקוחות שמספקים כל אחד יותר מ־100 אלף דולר הכנסות ב־12 החודשים האחרונים, ומהווים 95% מכלל ההכנסות הרבעוניות.
ברבעון הרביעי צופה איירונסורס האטה בצמיחה והכנסות של 145-140 מיליון דולר, כלומר כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון השלישי.

גלובל־אי

לאחר שכבר הציגה רווחיות חזרה להיות הפסדית

גם גלובל־אי, החברה הרביעית בגודלה מבין ההנפקות החדשות אחרי סנטינל וואן, מאנדיי ואיירונסורס, שנסחרת כעת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, הציגה אתמול קצב צמיחה מהיר. החברה רשמה הכנסות שיא של 59.1 מיליון דולר, עלייה של 77% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי של החברה, שפיתחה פתרון ללוקליזציה של אתרי קניות אונליין, השתפר ל־38.6% מתוך ההכנסות של החברה.
בשורה התחתונה רשמה גלובל־אי הפסד מאכזב של 28.5 מיליון דולר, לאחר שכבר היתה רווחית בעבר. בחברה מסבירים כי בנטרול השפעות חשבונאיות היא רשמה רווח נקי של 900 אלף דולר.
בדומה למאנדיי ולאיירונסורס, גם גלובל־אי עדכנה כלפי מעלה את התחזית השנתית, והיא צופה כעת הכנסות של 240 מיליון דולר בסיכום שנת 2021. זאת לעומת 230 מיליארד דולר שנקבה בתחזית הקודמת שלה. מדובר ביותר מהכפלה של ההכנסות בהשוואה לשנת 2020.