סגור

חברת יהלומי המעבדה של בני לנדא השלימה גיוס של 90 מיליון דולר

לוסיקס, שנשענת על הביקוש ההולך וגדל ליהלומי מעבדה שזהים כמעט לחלוטין ליהלומים טבעיים, גייסה את הסכום, בין היתר, מזרוע ההשקעות של לואי ויטון, מבית ההשקעות מור ומקרן רגנאר. המטרה: להרחיב את כושר הייצור של החברה בישראל ולפתוח מפעל נוסף לייצור יהלומים במודיעין

חברת יהלומי המעבדה לוסיקס, שייסד בני לנדא, הודיעה על השלמת גיוס של 90 מיליון דולר. בגיוס השתתפו מספר גופים, אך השם המסקרן ביותר הוא זה של זרוע ההשקעות של תאגיד האופנה והפנאי הצרפתי לואי ויטון (Ventures Luxury LVMH).
עוד השתתפו בגיוס בית ההשקעות מור וקרן ההשקעות רגנאר, שהובילה את הגיוס, וכן משקיעים נוספים. לואי ויטון שילבה את היהלומים של לוסיקס בתחילת השנה בשעוני יוקרה חדשים שנמכרו בכ-370 אלף יורו.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 26.9.19 בני לנדא במפעל Lusix ב רחובות
מוסף שבועי 26.9.19 בני לנדא במפעל Lusix ב רחובות
בני לנדא במפעל לוסיקס ברחובות
(צילום: תומי הרפז)
הגיוס נועד להאיץ ולבסס את תוכניות הצמיחה של לוסיקס, ובפרט את הרחבת כושר הייצור של החברה בישראל. לוסיקס הודיעה כי תפתח מפעל נוסף, שני במספר, במודיעין, שיתבסס כולו על אנרגיה סולרית. המפעל יחל בייצור בקיץ. הקמת המפעל מצביעה על הביקוש הגדל ליהלומי מעבדה שזהים כמעט לחלוטין ליהלומים הטבעיים.
לוסיקס הוקמה על ידי בני לנדא, מייסד אינדיאו ולנדא דיגיטל פרינטינג, במסגרת הפלטפורמה של מעבדות לנדא. החברה החלה את פעילותה ב-2016 כחברה עצמאית, ואת פעילות המחקר והפיתוח שלה מוביל השותף המייסד והמדען הראשי של החברה, ד"ר יוסי יאיון.
"אנחנו גאים לקבל משקיעים בעלי מוניטין וניסיון מוכחים, ובמיוחד את לואי ויטון, המביאים עמם לא רק השקעה כספית-פיננסית, אלא גם תובנות עסקיות אסטרטגיות שלא יסולאו בפז", אמר לנדא, המשמש כיו"ר לוסיקס. "אני בטוח שההשקעה שלהם תתרום רבות להצלחה שלנו ותהיה גם משמעותית לכלל תעשיית יהלומי המעבדה".