סגור

עדיקה פגעה במכירות קבוצת גולף ברבעון

קבוצת האופנה סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 207 מיליון שקל - ירידה של 2.6% ביחס לרבעון המקביל; החברה עבדה להפסד תפעולי של 16 מיליון שקל לעומת רווח של 16.7 מיליון שקל

קבוצת גולף ממשיכה לשאת על גבה את המשקולת של החברה הבת, עדיקה. מכירות הקבוצה ירדו ברבעון הראשון של 2022 ב-2.6% והסתכמו ב-207 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהירידה במכירות עדיקה בארץ ובארה"ב.
גולף פועלת במגזר האופנה ובמגזר כלי הבית ואלה הושפעו מעיתוי חג הפסח שחל השנה באפריל בניגוד לחודש מרץ בשנה שעברה. מנגד, בתקופה המקבילה אשתקד נפתחו החנויות ב- 21 בפברואר, לאחר סגר שנמשך 51 ימים. כמו יתר הקמעונאיות גם גולף סבלה מהשפעות גל האומיקרון ברבעון הראשון שגרר בידודים של אזרחים רבים ודילל את תנועת הקונים בקניונים.
הירידה במכירות הובילה לקיטון של 6.2% ברווח הגולמי שעמד על 114 מיליון שקל. קבוצת האופנה התמודדה עם התארכות עונת החורף אל תוך חודש מרץ והגבירה את המבצעים וההנחות על פריטי החורף שהיו בחנויות תקופה ארוכה ביחס לרגיל. כתוצאה מכך נפגע שיעור הרווח הגולמי וירד ל-55% לעומת 57% ברבעון מקביל אשתקד. הירידה קוזזה בחלקה בעלייה בשיעור הרווח הגולמי בעדיקה, שבה צומצמו ההנחות לצרכן כחלק מצעדי ההתייעלות שמבצעת החברה.
1 צפייה בגלריה
חנות גולף דיזנגוף סנטר
חנות גולף דיזנגוף סנטר
חנות גולף בדיזנגוף סנטר בתל אביב
(צילום: יובל חן)
במגזר האופנה ואופנת הבית רשמה גולף עלייה במכירות אך עברה להפסד תפעולי כתוצאה מעיתוי חג הפסח ומירידה בשיעור הרווח הגולמי בשל מבצעים והנחות גבוהים יותר שעשתה החברה.
במגזר האופנה עלו המכירות ל-77 מיליון שקל לעומת 64 מיליון ברבעון מקביל והפעילות רשמה הפסד תפעולי של 3.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 9.5 מיליון ברבעון ראשון אשתקד. בתחום כלי הבית עלו המכירות בכמיליון שקל ל-98 מיליון שקל אך המגזר, שהרוויח ברבעון המקביל קרוב ל-20 מיליון שקל, עבר להפסד התפעולי של כ-2 מיליון שקל.
הפדיון למ"ר בחניות הזהות במגזר אופנת הבית ירד ל-845 שקל לעומת 934 שקל ברבעון ראשון של שנת 2019. בחנויות הזהות בתחום האופנה עלה הפדיון למ"ר ל-1,205 שקל לעומת 1,029 שקל.
כתוצאה מהקיטון במכירות ובשיעור הרווח הגולמי עברה גולף להפסד תפעולי של 16 מיליון שקל לעומת רווח של 16.7 מיליון ברבעון מקביל אשתקד.
ההפעלה המלאה של החנויות ברבעון הנוכחי הגדילה את שיעור הוצאות המכירה והשיווק ל-57% מהמכירות לעומת 45.6% ברבעון מקביל, ושיעור הוצאות ההנהלה וכלליות עלה ל-6.3% לעומת 4.5% ברבעון מקביל.
שערוך שלילי של השקעות בניירות ערך הגדיל את הוצאות המימון של גולף ל-4.7 מיליון שקל לעומת הוצאות של כמיליון שקל ברבעון מקביל. החברה חתמה את הרבעון עם מעבר להפסד של 21 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 15 מיליון שקל ברבעון ראשון 2021.