סגור
מארק צוקרברג  מייסד פייסבוק

מטא עקפה התחזיות - ופרסמה צפי הכנסות אופטימי לרבעון השלישי

הכנסות החברה האם של פייסבוק זינקו ב-11% ברבעון השני; צופה הכנסות של עד 34.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי - מעל תחזיות האנליסטים; הכנסות חטיבת המטאוורס צנחו ב-39%

מטא פרסמה הערב לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני. החברה האם של פייסבוק רשמה רווח נקי למניה של 2.98 דולרים, וההכנסות זינקו ב-11% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-32 מיליארד דולר. האנליסטים צפו רווח נקי של 2.91 דולרים למניה על הכנסות של 31.12 מיליארד דולר. מניית החברה עולה בכ-4% במסחר המאוחר.
זהו הרבעון הראשון מאז הרבעון הרביעי של 2021 שבו רושמת מטא גידול דו-ספרתי בהכנסות, והשני ברציפות שבו היא רושמת עלייה בהכנסות אחרי שלושה רבעונים רצופים של ירידות. הגידול בהכנסות נרשם חרף ירידה של 16% במחיר הממוצע לפרסומת. זאת, הודות לעלייה של 34% בהיקף הפרסומות שהוצגו.
מספר המשתמשים הפעילים ביום במשפחת האפליקציות של מטא (פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר, ווטסאפ ות'רדס) עלה ב-7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ועמד על 3.07 מיליארד. מספר המשתמשים החודשים עלה ב-6% ל-3.88 מיליארד. לפייסבוק לבדה היו 2.06 מיליארד משתמשים יומיים (עלייה שנתית של 5%), ולראשונה חצתה הרשת החברתית את קו 3 מיליארד המשתמשים הפעילים בחודש, שעלה ב-3% ל-3.03 מיליארד (אנליסטים צפו 2.04 מיליארד ו-3 מיליארד משתמשים, בהתאמה).
בחלוקה לפי סגמנטים, ההכנסות מפרסום (31.5 מיליארד דולר) מהוות עדיין את מרבית הכנסות מטא - 99.3%. הכנסות אלו עלו ב-11.9%. הסגמנט שמוגדר כ"הכנסות אחרות" עלה ב-3.2% ל-225 מיליון דולר. חטיבת המטאוורס של מטא, Reality Labs, ממשיכה לסבול מתת ביצועים, והכנסותיה צנחו ב-38.9% ל-275 מיליון דולר. במקביל, היא הסבה לחברה הפסד תפעולי של 3.74 מיליארד דולר, גידול של 33.3%.
לרבעון הנוכחי צופה מטא הכנסות של 32-34.5 מיליארד דולר. הכנסות אלו ייצגו גידול של בין 15.5% ל-24.5% לעומת הרבעון השלישי של 2022 – מה שמצביע על המשך והאצת ההתאוששות של מטא אחרי הרבעונים הקשים של 2022. האנליסטים ציפו לתחזית הכנסות של 31.3 מיליארד דולר.
"היה לנו רבעון טוב", מסר מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "המשכנו לראות פעילות משתמשים חזקה באפליקציות שלנו ויש לנו את מפת הדרכים המרגשת ביותר שראינו מזה זמן מה, עם Llama 2, ת'רדס, רילז ומוצרי AI חדשים בקנה, וההשקה של קווסט 3 בסתיו".