$
בורסת ת"א

המזנקת הגדולה של 2020: אפולו פאוור עלתה ב־1,072%

למרות הכנסות של 158 אלף שקל בחציון והערת עסק חי, חברת היריעות הסולאריות רכבה על הגל הירוק בת"א. אפולו חנכה מפעל, חתמה הסכמים עם אאודי, רפאל וחברות רכב באסיה ‑ וזינקה לשווי של 444 מיליון שקל

צלי גרינברג 06:5107.12.20

בגל האנרגיה הירוקה ששטף את בורסת תל אביב מתחילת השנה וביתר שאת מאז פרוץ הקורונה, נדמה כי דווקא הזינוק הגדול ביותר, של חברת אפולו פאוור, שמנייתה קפצה ב־1,072% מתחילת השנה, עבר מתחת לרדאר. הזינוק במניה מפתיע עוד יותר לאור העובדה שחברת היריעות הסולאריות הקטנה, הנסחרת בשווי של 444.2 מיליון שקל, קיבלה רק לפני כשנה וחצי הערת עסק חי מרואי החשבון שבחנו את דו"חותיה למחצית הראשונה של 2019.

 

נכון לדו"ח המחצית הראשונה של השנה, שדווח באוגוסט האחרון, לחברה יש עדיין הערת עסק חי. בנוסף, בעלת השליטה בה, וסטאר אחזקות (59.4%), שמוחזקת בחלקים שווים על ידי האחים יוסף וישי מור, שמחזיק בעוד 2.7% ממניות אפולו פאוור, נאלצה להזרים לה כספים.

 

אלא שמאז חתמה אפולו על כמה הסכמים וכאמור, היא מציגה את הזינוק הגבוה ביותר מבין חברות האנרגיה הישראליות הנסחרות באחוזת בית.

 

אפולו פועלת בתחום האנרגיה הסולארית ומייצרת יריעות קלות, דקות יחסית וגמישות, שיכולות להתחבר לחומרים שונים, כדוגמת רכיבי רכב ובניינים, ולהעביר חשמל.

 

 

 

במחצית ראשונה של 2020 רשמה החברה הכנסות של 158 אלף שקל לעומת 7,000 שקל בלבד בשנת 2019 כולה.

 

ההפסד התפעולי במחצית הראשונה עמד על 4.7 מיליון שקל, זהה למחצית המקבילה. ההפסד הכולל של אפולו במחצית הראשונה של 2020 עמד על 4.9 מיליון שקל לעומת 4.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

 

הסכמים באירופה ובאסיה הובילו לגלי עליות

 

עיקר הזינוק במניית אפולו פאוור חל מאמצע יולי, מאז זינקה המניה ב־887%. באותו חודש חנכה החברה את המפעל הראשון שלה בישראל. הקפיצה הראשונה התרחשה ב־21 ביולי, לאחר שדיווחה באותו היום כי סולארפיינט, החברה־הבת שבמסגרתה היא מבצעת את פעילותה, חתמה על מזכר הבנות עם חברת אאודי לשילוב יריעות סולאריות ברכביה.

 

ביום ההודעה זינקה מניית החברה ב־19.2% עם מחזור מסחר של 2.8 מיליון שקל במניה. מגמת העליות נמשכה עד 28 ביולי, שאותו סיימה בעלייה של 30.7% עם מחזור מסחר בגובה 25.9 מיליון שקל, לעומת מחזור מסחר יומי ממוצע במניית החברה, שעומד על 2.3 מיליון שקל. בספטמבר חתמה החברה על הסכם עם רפאל, לבחינת שילוב היריעות הסולאריות על מוצרי רפאל (מל"טים, חימוש, כיפות ברזל וכו'). במסגרת ההסכם תקבל אפולו 50 אלף דולר.

 

 

עודד רוזנברג עודד רוזנברג צילום: ג'ין מדיה

 

באמצע נובמבר החברה דיווחה על שני הסכמים נוספים: הראשון לאספקת יריעות סולאריות לחברת CEVT, שמתפקדת כמרכז חדשנות לקבוצת הרכב הסינית Zhejiang Geely Holding; והשני עם מרכז מו"פ של יצרנית רכב אסייתית, שבמסגרתו תבצע בדיקות היתכנות ליריעות הסולאריות פרי פיתוחה. כשבוע לאחר מכן החל גל העליות השני. ב־24 בנובמבר עלתה מניית החברה ב־6.1% במחזור מסחר של 1.9 מיליון שקל. הגל המשיך עד ה־29 בנובמבר, שאותו סיימה המניה בעלייה של 23.9% עם מחזור מסחר של 12.6 מיליון שקל.

 

צפי ההכנסות הכולל מההסכמים שדווחו עומד על כמה מאות אלפי דולרים. הפוטנציאל, לעומת זאת, בשמיים. אם פיילוט הסולאר הצף יצלח, השוק הוא בלתי נגמר. פוטנציאל שוק הרכב עומד על כ־100 מיליון רכבים חדשים בשנה, וגם פוטנציאל שיתוף הפעולה עם רפאל גבוה מאוד.

 

מה דעתך על מניית אפולו פאוור:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

המרוויחה הגדולה מעליית מניית אפולו פאוור היא וסטאר אחזקות, שהפכה בעלת השליטה בחברה לאחר מיזוגה לשלד הבורסאי אור סיטי אחזקות (שהיה בשליטת ענבל אור) בתחילת אוקטובר 2017, אז רכשה 23.2% ממניות החברה תמורת 19.8 מיליון שקל.

 

מחיר מניית אפולו פאוור עומד על 13.7 שקל ‑ מחיר שעולה במאות אחוזים על זה ששילמה וסטאר אחזקות לאורך הדרך. לדוגמה, ב־20 באוגוסט 2018 רכשה בעלת השליטה כ־10.7% מניות, מהן כ־8% מניות רדומות, לפי מחיר של 1.2 שקלים למניה; ב־2 באפריל 2019 וסטאר כבר החזיקה 41.1% ממניות החברה, לאחר שהמירה הלוואה שנתנה לחברה בגובה 2.5 מיליון שקל לפי מחיר של 1.4 שקלים למניה, לצד הפיכת מניותיה הרדומות למניות רגילות.

 

באוגוסט 2019 הזרימה וסטאר לאפולו 4 מיליון שקל תמורת 8.7% ממניותיה במחיר של 1.8 שקלים למניה. בסך הכל הכניסה וסטאר לחברה 31 מיליון שקל וביצעה עסקאות רכישה במיליוני שקלים נוספים בבורסה. שווי אחזקתה כיום עומד על 263 מיליון שקל.

 

 

יריעה סולארית של אפולו פאוור יריעה סולארית של אפולו פאוור צילום: אפולו פאוור

 

"אנחנו ממוקדים בפעילות ופחות במניה"

 

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אמר ל"כלכליסט" כי "אנו ממוקדים בפעילות ופחות במניה, אבל שמחים שהשוק בכיוון האנרגיה הירוקה. כדי שחברה כמונו תצליח, צריך טכנולוגיה טובה, עובדים טובים, שוק רלוונטי ומשקיעים טובים עם חזון".

 

לדבריו, "בחודש יולי האחרון חנכנו את המפעל הראשון לייצור סולאר גמיש בישראל. בנוסף, חתמנו על הסכם עם אאודי, לפיתוח משותף של יריעה סולארית, שתהיה חלק ממכסה המנוע וגג המכונית הפרטית, המשאית והאוטובוס. המוצר שלנו נייד, קל, גמיש ולא שביר, וזה פתח צוהר גם לתחום הביטחוני, שהוביל לבחינת שילוב היריעות שלנו במוצרי רפאל. ציר נוסף של הפעילות שלנו הוא תחום הסולאר על המים, שבמסגרתו אנו מבצעים פיילוט עם חברת מי חוף הכרמל".

 

x