סגור

הלחץ עבד: כחלון יקבל כיו"ר יונט קרדיט תגמול לפי ביצועי המניה

בעקבות הביקורת כלפי חבילת השכר של שר האוצר לשעבר, אופי התגמול שלו ישונה: השווי של חבילת האופציות של כחלון לשנה הראשונה יתכווץ מ-4.65 מיליון שקל ל-1.43 מיליון שקל. עם זאת, כחלון לא יוותר על שכר בעלות של 1.3 מיליון שקל בשנה ועל מענק בגובה של 864 אלף שקל

הלחץ של בעלי המניות והביקורת התקשורתית נשאו פרי - ומשה כחלון הסכים לקבל תגמול כיו"ר יונט קרדיט לפי ביצועי המניה.
הערב הודיעה החברה כי ביום ראשון האחרון הסכימו ועדת התגמול של יונט וכחלון להקטין את חבילת האופציות שלו מ-4.65 מיליון שקל ל-1.43 מיליון שקל.
כזכור, כחלק מתפקידו של שר האוצר לשעבר כיו"ר בחברת האשראי החוץ בנקאי יונט, במתווה השכר הקודם אמור היה כחלון לקבל שכר בעלות של 8.3 מיליון שקל לשנה עבור 80% משרה. כחלון עדיין יקבל שכר של 1.3 מיליון שקל בשנה ומענק שנתי בגובה של 864 אלף שקל, אך שאר חבילת התגמול שיועדה לו - והתבססה על אופציות שניתנו לו כמעט בחינם - השתנתה.
1 צפייה בגלריה
משה כחלון זירת הנדלן
משה כחלון זירת הנדלן
שר האוצר לשעבר משה כחלון
(צילום: אוראל כהן)
במתווה הישן שווי חבילת האופציות שתבשיל בארבע מנות לאורך חמש שנים הוערכה ב-18 מיליון שקל והבשלתה הותנתה, אם בכלל, בגודל תיק האשראי שתצליח לגייס החברה.
במתווה החדש חבילת האופציות תינתן בארבע מנות, אך הפעם פרט לגודל מינימלי של תיק אשראי, גם שווי המניה יילקח בחשבון. המנה הראשונה של האופציות תינתן לכחלון למשל לאחר שישה חודשים בתפקיד היו"ר, אך היא תלויה גם בכך ששווי המניה יהיה מעל ל-30 שקל (מחיר שגבוה ב-30% משוויה כיום העומד על 23 שקל).
המנות השנייה והשלישית יינתנו לאחר שנתיים והבשלתן תלויה בתיק אשראי בהיקף של 270 מיליון ומחיר מנייה מינימלי של 50 שקלים. המנה השלישית תבשיל לאחר שלוש שנים והבשלתה תלויה בתיק אשראי בהיקף של 320 מיליון שקל ומחיר מינימלי של 70 שקל.
המנה הרביעית תחלוק לשלושה תת חלקים שיינתנו על בסיס מחיר המניה בלבד. החלק הראשון יינתן במידה שמחיר המניה יגיע ל-90 שקלים, החלק השני יינתן במידה שמחיר המניה יגיע ל-105 שקלים והחלק השלישי יינתן בתנאי ששווי המניה יעלה על 125 שקלים.
התניית חבילת האופציות שניתנה לכחלון במחיר המניה של החברה מוריד את שווי החבילה מ-4.65 מיליון שקל ל-1.43 מיליון שקל בשנה הראשונה לכהונתו. בדוח הראשון של החברה המנה הראשונה הוערכה ב-6 מיליון שקל בשל שווי המניה שנאמד אז ב-28.3 מיליון שקל, אך מאז הגעתו של כחלון מניית החברה צנחה ב-30%. הצלילה במניית החברה הביאה גם לירידה בשווי האופציות שניתנו לשר האוצר לשעבר.
בשיחות עם מוסדיים בחודש האחרון התחייב כחלון כי הוא והחברה למדו את הטעויות של חבילת השכר שלו ולאחר אישור מינויו כיו"ר יפעלו לשנות את מבנה השכר שלו. ועדת התגמול הסבירה את החלטה בהתקיימות דין ודברים בין מספר בעלי מניות לכחלון, ולאור בקשתו של כחלון להיטיב עם החברה.
עוד מסבירים ביונט כי קביעת תנאי סף נוספים להבשלת האופציות תחזק עוד יותר את המחויבות של כחלון למילוי תפקידו לטווח ארוך ותיצור זיקה חיובית להצלחת החברה, כפי שזו תבוא לידי ביטוי בשווי השוק של החברה בבורסה.