סגור
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (גטי)

החלטת הפד הערב: ההערכה היא כי הריבית תעלה לשיא של 22 שנה

לאחר הפסקת בהעלאות הריבית בחודש שעבר הציפייה היא כי תעלה לטווח של 5.25%-5.5%. זו תהיה ההעלאה ה-11 מאז תחילת השנה שעברה. אולם, לנוכח ההאטה באינפלציה היא עשויה להיות האחרונה לזמן מה

קובעי המדיניות בבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב יכריזו קרוב לוודאי היום (ד') על העלאת הריבית לרמתה הגבוהה ביותר מזה 22 שנה, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג.
ההערכה היא כי ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) תודיע על העלאת הריבית ברבע אחוז לטווח של 5.25%-5.5%. אם אכן המהלך יצא לפועל תהיה זו ההעלאה ה-11 מאז תחילת 2022, לאחר עשר העלאות רצופות והפוגה בהחלטת הריבית האחרונה בחודש יוני.
ההחלטה תתפרסם ב-21:00 (שעון ישראל), וחצי שעה לאחר מכן יקיים יו"ר הפד ג'רום פאוול מסיבת עיתונאים. המשקיעים יחפשו בדבריו רמזים לגבי האפשרות להעלאות נוספות השנה. אם כי בעקבות הירידה שנרשמה בחודש שעבר באינפלציה בארה"ב, גוברת ההערכה בקרב המשקיעים כי לא יהיו העלאות ריבית נוספות.
"קרוב לוודאי שהם ישאירו את כל האפשרויות פתוחות", אמרה ורוניקה קלארק, כלכלנית בסיטיגרופ. "הם בוודאות ישמרו על זהירות מכיוון שעברו רק חודשים ספורים של הקלה באינפלציה וזה לא מספיק כדי לשכנע אותם שהעבודה הושלמה". בחודש שעבר ירדה האינפלציה בארה"ב לשיעור של 3%.
בנוסף, בחודש שעבר החליטו קובעי המדיניות בפד לא להעלות את הריבית וציינו כי צפויות עוד שתי העלאות השנה. עצירה זו ביולי נועדה להאט את קצב ההעלאות לקראת הגעה לרמה הנחשבת מגבילה מספיק כדי להחזיר את האינפלציה ליעד של 2% לאורך זמן. "הם רוצים להימנע מהשגיאות שבוצעו בשנות ה-70 וה-80 כשהורידו את הרגל מהבלמים לתקופה מתמשכת", ציינה קאת'י בוסטנציץ', הכלכלנית הראשית ב-Nationwide Life Insurance.
"בהתחשב בנתונים הכלכליים האחרונים המצביעים על סיכוי גובר לנחיתה רכה, ב-FOMC לא ירצו לטלטל את הסירה. פאוול יאמץ גישה נחכה ונראה, וירמוז על הפסקה בהעלאות הריבית בספטמבר, הפסקה שלדעתנו תתארך", הוסיפה הכלכלנית אנה וונג מבלומברג.