סגור

ההסכם של ברנמילר עם פיליפ מוריס יוצא לדרך ברומניה: תקים מערכת אגירת חום ב-9 מיליון דולר

הפרויקט מיועד להביא לצמצום פליטות בהיקף משמעותי והפחתת התלות בגז טבעי באתר הייצור; הפוטנציאל לברנמילר מעסקאות המשך עם פיליפ מוריס, בהתאם להסכם המסגרת שנחתם בין הצדדים, יכול להגיע לסכומים גדולים משמעותית

קצת מעל לשבוע לאחר שחתמה על הסכם המסגרת עם פיליפ מוריס, מודיעה היום חברת ברנמילר על מימוש הצעד הראשון בהסכם ורכישה של מערכת אגירה תרמית שתוטמע באתר החברה ברומניה.
התמורה בעיסקה נאמדת ב-9 מיליון דולר, והיא בבחינת "טעימה" מהפוטנציאל העתידי לברנמילר מעסקאות המשך עם פיליפ מוריס, בהתאם להסכם המסגרת, עשוי להגיע להיקפים גדולים בהרבה (לפיליפ מוריס יש עוד 40 אתרי ייצור ברחבי העולם שיוכלו להעזר בעתיד במערכות אגירת החום שלה).
ברנמילר תמכור מערכת אגירה תרמית בשם "bGen" שהקיבולת שלה עומדת על 31.5 מגה-וואט שעה והספק קיטור שלה הוא 18.5 מגה-וואט. במסגרת ההסכם תספק ברנמילר גם שירותים נלווים, וכן מערכת ביומסה וציוד נלווה. במסגרת ההסכם ברומניה, תבצע ברנמילר את כלל הפעילות בפרויקט, והמערכת החדשה צפויה להגיע להרצה ברבעון האחרון של שנת 2023.
הפרויקט מיועד להביא לצמצום פליטות בהיקף משמעותי והפחתת התלות בגז טבעי באתר הייצור ברומניה. מערכת אגירה מחליפה את מערכת ייצור הקיטור הקיימת המבוססת גז טבעי במערכת אגירה מבוססת ביומסה ותספק את כלל צרכי הקיטור של אתר הייצור.
בשבוע שעבר ציינו בני משפחת ברנמילר בראיון לכלכליסט, כי הפרויקט הוא קפיצת מדרגה משמעותית לחברה. בעל השליטה, יו"ר ומנכ"ל החברה, אברהם ברנמילר התראיין עם שני בניו ניר ודורון המשמשים שניהם משנים למנכ"ל ודירקטורים. אברהם ברנמילר אמר אז כי "הקונצרן הזה, כשהוא חותם איתנו, אומר בעצם 'זו הטכנולוגיה'. הקורונה אפשרה תהליך איתם שבדרך כלל לוקח שנים. אנחנו בשנה של מגעים ושיחות איתם, מקיימים שלוש שיחות זום בכל שבוע. זה תהליך אינטנסיבי עם חברה שהיא אחת החברות הגדולות בעולם."
המערכת של ברנמילר אנרג'י לאגירת אנרגיה תרמית מורכבת משלושה אלמנטים מרכזיים: אגירת אנרגיה תרמית, מחליפי חום וגנרטור קיטור, הכלולים באותה יחידה. יחידה זו משתמש בסלע מרוסק כחומר האגירה, וכך מבטיחה ביצועים גבוהים ותחזוקה נמוכה לאורך זמן, וכן מחזור ייצור ידידותי לסביבה.
בנוסף, הטכנולוגיה יכולה להשתמש במקורות חום מרובים כגון חום שיורי, ביומסה וחשמל, באמצעות תנורי חימום חשמליים המוטמעים בה. באותה מידה, יחידת האגירה מתאפיינת ברב שימושיות גם מבחינת פריקת האנרגיה. היא יכולה לספק אנרגיה בצורה של קיטור, מים חמים, אוויר או חשמל.
1 צפייה בגלריה
אברהם ברנמילר
אברהם ברנמילר
אברהם ברנמילר
(צילום: זהר שחר)